Black Friday 2018. Când este Black Friday în România și ce magazine participă

Publicat: 05/09/2018 | 14:56
Black Friday 2018. Când este Black Friday în România și ce magazine participă

Calendaristic, a venit toamna de aproape o săptămână și… odată cu ea a început și numărătoarea inversă pentru cea mai importantă zi din calendarul cumpărăturilor: Black Friday. Românii au început deja să studieze site-urile magazinelor online, care participă la Vinerea Reducerilor și a Ofertelor. Oficialii din mai multe domenii de activitate, care se alătură acestei sărbători a cumpărăturilor, sunt convinși că și în acest an vom avea noi recorduri și că în topul preferințelor vor rămâne electrocasnicele şi gadgeturile la reducere.

Citește și: TOP 3 comenzi de Black Friday: un botoşănean a făcut cea mai mare comandă

Când este Black Friday 2018, în România

Dacă în Statele Unite, Black Friday are o dată fixă, respectiv: în a patra vineri a lunii noiembrie, la noi, startul cumpărăturilor din Vinerea Neagră se fură. Astfel, anul acesta, magazinele online din România vor începe să se întreacă în oferte care mai de care mai atractive pe 16 noiembrie.

La fel ca în anii trecuți, și în 2018 vor fi companii care vor alege să ofere reduceri în perioada 17 – 19 Noiembrie, iar altele îi vor aștepta pe români diverse promoţii şi reduceri în intervalul 24 – 26 noiembrie, cu o săptămână mai târziu.

Citește și: Cea mai tare ironie de Black Friday! Legătura dintre cumpărăturile din Vinerea Neagră şi Ceauşescu e VIRALĂ

Ce poți cumpăra la reducere, de Black Friday

În timpul sărbătorii cumpărăturilor reduse, românii pot să își ia: telefoane mobile, televizoare, combine frigorifice, console, tigaie wok Tefal, acumulatori externi, aparat de gătit cu aburi și blendere, anvelope de iarnă, îmbrăcăminte și încălțăminte pentru femei, copii și bărbați, cărți și multe altele.

Citește și: Black Friday 2017. S-au vândut produse de lux de mii de euro

Când începe Black Friday 2018 la eMAG și Flanco

 Cel mai mare magazin online din ţară, eMAG, va deschide sezonul ofertelor pe 16 noiembrie.

În anii trecuți, Flanco a menținut reducerile cu ocazia Black Friday aproape întreaga lună noiembrie. Astfel,nu e de mirare că oficialii binecunoscutului retailer vor proceda în același mod și în 2018. Campania Black Friday se va desfășura, cel mai probabil, în perioada 23 – 25 noiembrie 2018 inclusiv (runda 1 Black Friday) în magazinul online flanco.ro. Astfel, nu vă grăbiți să mergeți la cel din din colțul blocului, pentru că reducerile ar putea fi exclusiv pe Internet.

Ce magazine participă la Black Friday 2018

Printre cele mai mari magazine online cu oferte de Black Friday se numără: eMAG, Flanco, Ikea, Carrefour, evoMag, Elefant, Fashion Days, PC Garage, Chic-Diva, Epiesa, iHUNT, Libris, Carturesti, BestKids, AloShop.Tv

Vezi lista completă cu toate companiile participante la Black Friday 2018 AICI.

Cum cumperi online de Black Friday 2018

Ca să îți achiziționezi produsul sau produsele dorite în perioada reducerilor de preț, trebuie să intri pe site-ul magazinului preferat sau al celui care are cel mai mare discount și să îl pui în coșul de cumpărături. Desigur, înainte, este musai să îți faci un cont pe site-ul de pe care urmează să îți cumperi articole pentru casă și nu numai.

Cum să nu iei țeapă de Black Friday 2018

Specialiștii sunt de părere că isteria promoţiilor şi reducerilor de preţ poate să-i păcălească pe clienți dacă nu sunt atenți. O posibilitate există atunci când apar oferte false, care nu fac parte din promoția Black Friday.

Publicația “The Atlanta Journal” a făcut public un articol în care oferă cititorilor mai multe sfaturi ca să nu se lăsa înșelați. Jurnaliștii îi îndeamnă pe oameni să studieze cu atenție ofertele la produsele pe care doresc să le achiziționeze, însemnând preț și caracteristici. Astfel, atunci când apare explozia de reduceri, să știe care sunt cele reale și convenabile. De asemenea, potențialii clienți sunt sfătuiți să-și facă o strategie, să știe clar ce produse vor să cumpere și din ce magazine. Asta îi va ajuta să se concentreze asupra lucrurilor de care chiar au nevoie și să economisească bani.

Un alt truc constă în faptul că poți ajunge mai repede la produsele dorite dacă parcurgi în prealabil magazinul; astfel, știi unde sunt așezate produsele pe care dorești să ți le achiziționezi. Produsele cu reduceri fabuloase reprezintă modalitatea preferată de înșelăciune în perioada Black Friday, potrivit specialiștilor în securitate IT.

Specialiștii în securitate cibernetică avertizează asupra tentativelor de fraudă pe care răufăcătorii le operează în timpul campaniilor promoționale. Vectorul de atac principal folosit în timpul acestor acțiuni comerciale este țintirea potențialilor clienți cu e-mail-uri care promit chilipiruri. Infractorii cibernetici își sporesc șansele de succes ale tentativelor de înșelăciune prin țintirea potențialelor victime cu mesaje care prezintă produse cu reduceri substanțiale, ceea ce determină anumiți utilizatori să încerce să le cumpere, ignorând aspecte precum reputația comerciantului sau siguranța tranzacției.

Față de campaniile de Black Friday organizate în alte țări, ofertele derulate în România pe toată durata anului calendaristic fac ca riscul la care se expun utilizatorii prin tentative de phishing să fie constant. În acest context, folosirea unei soluții de securitate poate face diferența între accesarea unor site-uri periculoase care colectează parole sau date de pe card și navigarea în siguranță.

Produsele preferate de români de Black Friday 2017

Anul trecut, Vinerea Neagră a reducerilor a adus în conturile magazinelor online peste 150 milioane de euro. În 2017, românii au preferat să își ia produse din gama IT&C, fiind urmate de fashion și de eTail (unde găsim mobilier, jucării, cosmetice și alte lucruri “bune pentru casă”). Cea mai mare tranzacție înregistrată de procesator a fost de 37.400 de lei, contravaloarea unui automobil. Tranzacții de 36.000 și de 35.000 de lei au fost înregistrate pentru bijuterii.

Citește și: Încasări record de Black Friday! Românii au cheltuit peste 200 de milioane de euro

 Black Friday 2017 la eMAG: Vânzări-record de 140 de milioane de lei în primele trei ore ale campaniei

Black Friday 2017 a început la eMAG la ora la 6.51 la cel mai înalt nivel de interes din istoria evenimentului. Peste 470.000 de vizitatori au accesat simultan site-ul de vânzări, cu comenzi de 140 de milioane de lei, fiind un record în istoria evenimentului, transmit reprezentanţii portalului.

“Astăzi, 17 noiembrie, avem un record istoric de vizite şi vânzări pentru primele ore într-o ediţie de Black Friday. Clienţii eMAG au comandat în valoare de 140 de milioane de lei după primele două ore. Au prins foarte bine produsele-surpriză pe care le-am adus astăzi în oferta de Black Friday şi gamele tradiţionale de Black Friday, cum sunt produsele de casă, electrocasnice, televizoare şi telefoane. Avem lingouri de aur, autoturisme şi motociclete, ceasuri şi bijuterii de lux, abonamentele DigiMobil, biletele de avion Tarom, bilete la concerte şi alte evenimente, pachete turistice, servicii medicale şi antichităţi. Pe lângă acestea, clienţii au rezonat cu ofertele din categoriile de jucării.

Este pentru prima dată în istoria Black Friday când avem peste 30% pondere de vânzări cu cardul în total tranzacţii.

Clienţii eMAG au comandat peste 350.000 de produse în primele ore din oferta de Black Friday 2017. Peste 73% din vizite sunt de pe dispozitivele mobile şi avem în continuare o ofertă de peste 1,65 milioane de produse pentru a susţine interesul pe tot parcursul zilei. Comenzile vin din toate gamele de produse şi acoperă nevoi, dorinţa de a avea produse calitativ superioare sau pur şi simplu cadouri”, a declarat Tudor Manea, director general eMAG.

În topul localităților de unde s-au făcut tranzacții de Black Friday sunt, printre altele, Miroslava, de lângă Iași, și Florești din Cluj. Zonele s-au dezvoltat mult în ultima vreme și au atras tineri înstăriți care preferă să comande pe internet.

Ce este Black Friday

Nu mai este un secret pentru nimeni că Black Friday este un eveniment împrumutat din Statele Unite ale Americii de numeroase țări de pe întreg mapamondul. Vinerea Neagră a pornit din America cu o proclamare în 1863 a lui Abraham Lincoln, pe când era președinte, a Zilei Recunoștinței. A fost tot un eveniment dedicat consumului, comerțului, dar abia un secol mai târziu Black Friday avea să apară și să se dezvolte la un nivel de luat în seamă.

Conform tradiției americane, Black Friday este în a patra vineri a lunii noiembrie, adică pe 23 noiembrie 2018. Experiențele din trecut ne spun că este foarte posibil să avem două perioade de reduceri care se pot extinde peste ambele weekend-uri sub numele de Black Weekend 2018. Vinerea Neagră 2018 este ziua care urmează Zilei Recunoștinței în Statele Unite și care deschide sezonul de cumpărături de Crăciun.

Cum a început Black Friday în România

Black Friday a apărut în țara noastră în urmă cu aproape șapte ani. Mai exact, în toamna anului 2011, reprezentanții de la eMag au organizat pentru prima dată Vinerea Neagră în România. Și asta după ce Iulian Stanciu, director eMag, după ce a văzut cum se manifestă oamenii în preajma evenimentului. Pe atunci, românii abia își reveneau după o criză economică (în 2009, vânzările electroretailerilor au scăzut cu 50%), iar creditul cu buletinul pentru consum sporit de diverse electronice nu mai era.

Într-un interviu din 2013, Iulian Stanciu, directorul eMAG, spunea pentru jurnaliștii de la Adevărul că în Statele Unite a văzut ce înseamnă sărbătoarea asta, festivalul ăsta de shopping: Am studiat modelul Amazon, Rakuten din Japonia, studiez şi Alibaba cu Taobao din China. […] (n.r.: de Black Friday) imaginea aia când se deschide magazinul şi se îmbulzesc oamenii, şi se reped la produse, e un «care pe care» până ajunge produsul la casă şi acasă. E o ieşire din zona raţională şi o stimularea a zonei de emoţional. Fie că e spiritul de turmă, fie că e dorinţa de a face o economie, ajungi să te uiţi, poate găseşti ceva interesant

Se dezvoltă foarte mult zona asta emoţională în detrimentul celei raţionale care îţi spune stai liniştit, ţine banii la saltea, s-ar putea să vină vremuri grele. (…) Zona emoţionmală te face să treci peste toate problemele de moment şi să ai curaj să investeşti în nişte bunuri de folosinţă îndelungată, până la urmă”.

Atunci, au fost doar câteva magazine care au încercat să importe fenomenul în țara noastră. PC Garage și evoMAG încă mai există, dar Koyos a dispărut, iar în mediul offline Flanco a avut oferte și prețuri mici la produse. Anii au trecut, iar sărbătoarea cumpărăturilor, așa cum a mai fost numit fenomenul Black Friday, a devenit o tradiție în România și a avut creşteri considerabile în fiecare an.

Un studiu realizat de Kantar Millward Brown, după ediţia din anul 2016 a Black Friday, a arătat că 94,3% din populaţia cu vârste cuprinse între 18 şi 50 de ani auzise de eveniment. Acelaşi studiu a confirmat preferinţa tot mai ridicată a românilor pentru cumpărăturile online, conform europafm.ro. În Vinerea Reducerilor, 47,5% din cei care au achiziţionat ceva au comandat online, în timp ce pentru offline au optat 41,5%, iar 11% au îmbinat ambele modalităţi.