Aproape doi ani au trecut de la accidentul tragic din localitatea 2 Mai, în care doi tineri studenți și-au pierdut viața, iar alți trei au fost răniți grav, după ce au fost loviți de un autoturism condus de Vlad Pascu, aflat sub influența substanțelor interzise. Procesul care a urmat în această perioadă a intrat în faza finală, după o serie de termene în care au fost analizate probe, audiați martori și exprimate pozițiile părților implicate. În data de 18 iunie 2025, la Curtea de Apel Constanța, s-a derulat ultimul termen al procesului, în care s-au prezentat pledoariile finale.
Vlad Pascu, cel care a fost condamnat în primă instanță la 10 ani de închisoare pentru ucidere din culpă și vătămare corporală gravă, a apărut în fața instanței într-o formă fizică vizibil schimbată față de primele apariții publice.
Citește și: Tatăl lui Sebi a înmărmurit! Ce s-a întâmplat în mașina tânărului, noaptea trecută la 01:54
După aproape doi ani petrecuți în detenție, Vlad Pascu s-a prezentat în fața instanței într-o stare vizibil diferită față de imaginea sa din perioada tragediei. În sala de judecată, a apărut cu părul scurt, trăsăturile chipului marcate de slăbire, iar postura sa a trădat o atitudine aparent resemnată. Privirea i-a fost în mare parte aplecată, evitând contactul vizual, iar comportamentul general a fost unul tăcut și retras, sugerând o schimbare de ton față de aroganța afișată în trecut. Totuși, pentru mulți dintre cei prezenți, această transformare exterioară nu a fost suficientă pentru a convinge că în spatele ei se află o reală asumare a faptelor sau o remușcare autentică.
Procesul a fost unul complex și a stârnit un interes public major, dată fiind gravitatea faptelor, dar și contextul social în care acestea s-au petrecut. Accidentul de la 2 Mai a ridicat numeroase semne de întrebare privind modul în care instituțiile statului au gestionat situațiile anterioare implicării lui Vlad Pascu în alte incidente, unele semnalate chiar cu puțin timp înaintea producerii tragediei. În acest sens, părinții victimelor au exprimat public nemulțumirea față de pasivitatea autorităților, indicând faptul că accidentul putea fi prevenit dacă legea ar fi fost aplicată cu fermitate la momentul oportun.
„Apelul nostru a vizat reinvidualizarea pedepselor, adică reducerea acestora. Argumentele aduse de noi, independent de valorificarea sau nu a acestui denunţ, pedeapsa orientată principial vorbind către maxim este una prea mare”, a transmis Vlad Cristescu, avocatul lui Vlad Pascu.
Pe parcursul celor aproape doi ani de proces, apărătorii lui Vlad Pascu au încercat să obțină o reducere a pedepsei, argumentând că sentința inițială este prea severă în raport cu faptele și cu regretele exprimate de inculpat. În contrapondere, reprezentanții familiilor victimelor au susținut în permanență înăsprirea pedepsei, considerând că impactul tragediei asupra vieților celor afectați, ireversibil și profund traumatizant, justifică aplicarea celei mai dure sancțiuni prevăzute de lege.
Dosarul a inclus probe video, expertize tehnice, mărturii ale martorilor, dar și rapoarte medicale și psihologice. S-a pus accent pe comportamentul lui Vlad Pascu înainte de accident, pe consumul de droguri și pe istoricul său în raport cu legea, elemente care au fost luate în considerare de instanță în stabilirea responsabilității penale. De asemenea, au fost analizate circumstanțele în care tânărul a reușit să se sustragă unor controale mai stricte, precum și contextul în care a continuat să conducă, deși ar fi existat indicii că reprezenta un pericol public.
Citește și: Ce a apărut la locul accidentului de la 2 Mai, la un an și jumătate de la tragedia care a cutremurat România