Insomnia. Cauzele insomniei și remedii rapide

Publicat: 22/03/2019 | 11:23

Insomnia este o tulburare a somnului care se manifestă prin reducerea duratei și/sau profunzimii lui. Insomnia poate fi provocată de booli febrile, cardiovasculare, crize abdominale dureroase, nevralgii, hipertensiune, nevroze, encefalite, intoxicații, diabet, uremie, hipertiroidie, surmenaj fizic, intelectual sau moral, crize emotive și altele. Cel mai general simptom este somnul nestatornic și superficial.

Există două tipuri de insomnie:

  •  – insomnie cronică, care durează mai multe săptămâni, luni, sau ani;
  •  – insomnie trecătoare: durează numai câteva nopți și este cauzată de un eveniment neplăcut, care produce insatisfacție sau frustrare.

Insomnia persistentă completă se caracterizează printr-o stare permanentă de oboseală; bolnavul aproape că nu poate adormi, iar dimineața se află într-o stare de indispoziție și depresiune. Poate fi evitată prin urmarea unui regim de muncă și odihnă rațional și prin administrarea calmantelor sau somniferelor.

Potrivit lui Mihai Ciobanu, medic specialist psihiatrie, despre insomnie se poate vorbi atunci când are loc fie o diminuare a cantităţii somnului, ca durată, fie a calităţii – un somn de durată adecvată, dar care nu este odihnitor pentru pacient. De asemenea aceste probleme trebuie să persiste timp de mai multe zile şi să aibă consecinţe asupra activităţii de peste zi a celui ce le manifestă: oboseală, nelinişte, agitaţie, lipsa de răbdare cu ceilalţi.

Citește și: REMEDII NATURISTE PENTRU PARUL LIPSIT DE STRALUCIRE

”Insomnia poate fi considerată o boală în momentul în care domină tabloul clinic. Din experienţa noastră, însă, foarte rar se întâmpla ca insomnia să fie de sine stătătoare. De cele mai multe ori, insomnia este un simptom, asociat unor afecţiuni”, a explicat psihiatrul pentru adevarul.ro.

Insomnia. Remedii rapide – Valeriana, sulfina și alte plante medicinale

„Valeriana este foarte eficientă şi recomandată persoanelor care au insomnie severă, adică celor care nu pot adormi nopţi la rând. Este un somnifer natural şi ajută şi la eliminarea coşmarurilor. Sulfina este o altă plantă cu un afect similar valerianei. Este foarte eficientă pentru femeile aflate la menopauză care au palpitaţii, bufeuri sau stări de agitaţie care duc la insomnie. Pentru persoanele care au insomnii din când în când se recomandă ceaiuri calmante cum ar fi cele de păducel, sunătoare, roiniţă sau tei. Bărbaţii trebuie să aibă mare atenţie la ceaiul de tei deoarece poate influenţa potenţa“, spune homeopatul Mihaela Naste pentru adevarul.ro.

Insomnia. Remedii rapide – Băutură cu banană și scorțișoară

Pentru a combate insomniile, HealthyFoodHouse.com recomandă un remediu natural și delicios. Consumând această băutură cu o ora înainte de a merge la culcare, probleme de acest tip vor dispărea, informează și jurnalul.antena3.ro.

Băutura din banană și scorțișoară

Ingrediente

• – 1 banană
• – ½ linguriță de scorțișoară
• – 1 litru de apă

Preparare:

Fierbeți apa într-un ibric. Tăiați banana la capete, adăugați-o în recipient și lăsați pe foc încă 10 minute. Strecurați lichidul într-o cană și adăugați scorțișoara.

Citește și: PATRU REȚETE DIN NUCI CARE TE VINDECĂ DE BOLILE DE STOMAC, PANCREAS, CANCER ȘI VIERMI INTESTINALI

Insomnia. Remedii rapide – Diferite infuzii

– infuzie din flori de tei (două linguriţe la 250 ml apă clocotită); se infuzează acoperit timp de cinci minute, se strecoară şi se beau, zilnic, două-trei căni, îndulcite cu miere de albine, dintre care una înainte de culcare, cu acţiuni imediat sedative;
– infuzie din conuri de hamei (o lingură la 250 ml apă clocotită); se infuzează 10 minute şi se beau două căni pe zi;
– infuzie din flori de lavandă (o linguriţă la 250 ml apă fiartă); se infuzează acoperit cinci minute şi se beau câte două căni pe zi, având acţiuni calmante în insomnie, cefalee şi afecţiuni cardiace pe substrat nervos;
– infuzie din herba de talpa gâştei (trei linguri la 250 ml apă clocotită); se infuzează 10 minute, se strecoară şi se iau câte trei-cinci linguri pe zi, dintre care două linguri înainte de culcare;
– infuzie din rădăcini de valeriană (o linguriţă la 250 ml apă); după infuzare 10-15 minute se bea o cană înainte de culcare, având efecte sedative asupra sistemului nervos central;
– infuzie din frunze, flori şi fructe de păducel (o linguriţă la 250 ml apă fiartă); se infuzează 10-15 minute, se strecoară şi se bea seara, înainte de culcare;
– infuzie din herba de sulfină, se bea o cană înainte de culcare (sursa – Lumina).

Citește și...