Cum poate viața să devină scenariul unui film de succes? Ei bine, povestea de viață a lui John Paul DeJoria poate fi cea mai bună sursă de inspirație pentru toți cei care își doresc un proiect cinematografic reușit. Din om al străzii a ajuns milionar, demonstrând în același timp că totul în viață este posibil.
Există multe povești fascinante despre oameni care au pornit de la zero și au ajuns milionari. Să renunțe nu a fost niciodată o opțiune, iar ceea ce unii vedeau drept obstacole, aceste legende au văzut oportunități de dezvoltare. Este este și cazul lui John Paul DeJoria, care a împrumutat 700 de dolari și a înființat propria firmă. A început să vândă produsele din ușă în ușă, apoi din portbagaj al unei mașini vechi.
Astăzi, DeJoria este un simbol al visului american, demonstrând că, prin determinare, inovație și un angajament față de practicile etice, oricine poate atinge măreția. Călătoria sa de la lipsa unui adăpost la statutul de miliardar continuă să inspire nenumărați antreprenori din întreaga lume.
John Paul DeJoria s-a născut în anul 1944 în Los Angeles, dintr-un tată italian și o mamă de origine greacă. Când avea doar doi ani, părinții lui au divorțat, iar el și fratele lui au rămas în grija figurii materne. Pentru a-și ajuta părintele, cei doi copii vindeau ziare și felicitări de Crăciun. Când mama lor a rămas fără loc de muncă, John Paul DeJoria și fratele lui au ajuns în grija statului – la orfelinat.
Cu gândul al un viitor mai strălucit, tânărul s-a înrolat în Marina Americană. După doi ani de la terminarea serviciului militar, s-a trezit într-o situație disperată: nu avea casă și nici un loc stabil de muncă. Dormea prin parcuri sau în mașini abandonat, lucrând cu ziua pentru câțiva bani de pâine. Miliardarul Facebook, în prag de divorț? Zuckerberg a intrat în „criza de 40” de ani și s-a transformat în „playboy”. Defilează cu ceasuri masive, lanțuri și blănuri scumpe
A dobândit cunoștințe despre produsele de îngrijire a părului lucrând în laboratoarele Redken în 1971, dar a fost concediat în 1975 din cauza unor dezacorduri privind strategiile de afaceri. S-a alăturat Fermodyl Hair Care după, formând managementul și forța de vânzări, dar în ciuda creșterii cifrelor de vânzări, a fost din nou concediat. Următorul său loc de muncă a fost la Institutul de Trichologie, de unde a fost concediat deoarece nu își puteau permite salariul său.
Cu gândul ce a scăpa de sărăcie, DeJoria a găsit să împrumute 700 de dolari, sumă de bani care avea să îi schimbe destinul. Împreună cu prietenul său Paul Mitchell, DeJoria a pus bazele companiei John Paul Mitchell Systems – afacere care producea cosmetice pentru îngrijirea părului. Fără un sediu sau un magazin fizic, cei doi își vindeau produsele din portbagajul unei mașini vechi.
Începutul afacerii nu a fost ocolit de necazuri. La scurt timp, prietenul său Paul Mitchell a murit de cancer, însă DeJoria nu a renunțat, iar pierderea camaradului său l-a ambiționat și mai tare. Punând accent pe calitatea produselor, bărbatul a reușit să ridice compania la rangul unui gigant al industriei cosmetice.
Primele produse au fost un șampon cu aplicare unică și un balsam fără clătire. După ce a avut dificultăți în primii doi ani, compania a realizat un venit brut de 1 milion de dolari în al treilea an, marcând începutul unei afaceri prospere. Marele succes al afacerii a fost atunci când au reușit să introducă produsele lor într-un lanț de saloane de înfrumusețare, ceea ce le-a sporit semnificativ vânzările. Aroganța lui Mark Zuckerberg. Accesoriul de 900.000 de dolari purtat de fondatorul Meta
Strategiile de marketing inovatoare ale lui DeJoria, inclusiv distribuirea de mostre și contactarea directă a saloanelor de înfrumusețare, l-a diferețiat de concurentă.
John Paul Mitchell Systems și-a câștigat rapid reputația pentru produsele de înaltă calitate, iar vânzările lor au crescut vertiginos. Abordarea practică a lui DeJoria și etica muncii necruțătoare au fost factori cheie în creșterea companiei. El a reinvestit profiturile înapoi în afacere, concentrându-se pe dezvoltarea produselor și pe extinderea pieței.
În 1989, DeJoria a co-fondat Patron Spirits Company, care a devenit una dintre cele mai de succes mărci de tequila premium din lume. Filozofia sa de „a face bine făcând bine” i-a ghidat practicile de afaceri, punând accentul pe sustenabilitate și filantropie.