Călătoriile cu trenul în România nu au fost niciodată asociate cu luxul sau confortul. Mulți români s-au obișnuit cu întârzieri, vagoane vechi, lipsa aerului condiționat sau toalete insalubre. Într-un peisaj feroviar unde modernizarea pare că avansează cu greu, apariția unui tren privat complet echipat, curat și confortabil pare o adevărată gură de aer proaspăt la propriu și la figurat.
Un vlogger român a decis să testeze această noutate feroviară și a publicat recent un vlog în care își povestește experiența avută într-un compartiment modern, complet diferit de ce știm până acum despre călătoriile cu trenul în România.
Trenul pornește din Gara Arad și are ca destinație Bucureștiul, iar un bilet costă 213 lei. Prețul include un compartiment propriu cu toate facilitățile necesare pentru o călătorie relaxantă: aer condiționat reglabil, căldură, spații special amenajate pentru bagaje mari, prize pentru fiecare pat, dar și un nivel ridicat de intimitate.
„Cel mai important: are căldură cu aer condiționat pe care poți să-l reglezi. Când circuli cu un tren ca acesta sigur ai bagaje foarte mari și bagaje foarte multe, așa că s-au gândit și la treaba asta. Dacă în avion există acea cutie în care se pun bagajele, aici nu a putut fi pusă o cutie, în schimb au pus un loc foarte fain pentru bagaje”, a explicat vloggerul, entuziasmat de condițiile oferite.
Față de trenurile clasice ale CFR-ului, unde intimitatea și confortul sunt adesea un lux inexistent, acest tren privat ridică standardele. Fiecare detaliu pare gândit pentru nevoile călătorului modern, de la spațiul personal până la siguranța și liniștea unei cabine.
„În sfârșit văd o toaletă curată în tren”, a mai spus acesta.
Acest tip de inițiativă ar putea deschide drumul către o transformare radicală a felului în care românii percep călătoria cu trenul. Dacă până acum trenul era o opțiune de compromis pentru cei fără alternative, trenurile private ar putea transforma transportul feroviar într-o alegere de confort, nu de necesitate.
CITEȘTE ȘI: Dani Oțil a călătorit cu CFR până la Brașov! Câte minute a avut întârziere trenul: „Am zis să influențăm”