A avut un șoc când a primit factura la gaze! Cât avea de plată o pensionară, în vârstă de 70 de ani, din Vaslui

Publicat: 21/01/2022 | 12:35
Factură de energie neașteptată de la ENEL

O pensionară, în vârstă de 70 de ani, din Vaslui, a avut un șoc atunci când i-a venit factura la gaze. Femeia avea de plată 33.5 milioane de lei.

Bătrânica din Muntenii de Jos s-a trezit că pe factură era înregistrat un consum de 146.525,153 MWH, de la un index de 1.251 mc, înregistrat la ultima citire a contorului, la un index de 13.626.428 mc. Femeia își încălzește locuința cu sobe cu lemne, iar singurele aparate pe care le folosește sunt aragazul și centrala pentru a încălzi apa.

“Cei de la Gaz Est au recunoscut că este o eroare și au emis o factură, de 1.700 lei. Normal, și aceea era mult prea mare. În final, după un alt drum, a fost emisă o factură de 200 lei”, a povestit bătrâna.

Familie din Alba, factură de peste 27.000 de lei la electricitate

Începând cu 1 iulie 2021, facturile la curent au crescut cu până la 7% indiferent de furnizor, iar cei mai afectaţi au fost cei care nu au trecut pe piaţa concurenţială. Prețurile au explodat și există multe erori grave la facturile de energie electrică.

Familia din Alba a descoperit că are de plată peste 27.000 de lei la electricitate. Oamenii au postat documentul pe rețelele de socializare și credeau, cu tărie, că a fost vorba despre o eroare. Ulterior, compania Electrica Furnizare, cea care a emis factura, spune că factura a fost transmisă automat, în mod eronat, către client din cauza unei anomalii pe lanţul de facturare şi în sistemul informatic.

”Electrica Furnizare informează cu privire la cazul clientului din Alba Iulia, care a primit o factură în valoare de 27.808,13 lei, ca urmare a unei anomalii pe lanţul de facturare şi în sistemul informatic. Electrica Furnizare precizează că factura menţionată în cadrul articolelor de presă este o factură cu caracter de regularizare, emisă în baza citirii efectuate de către operatorul de distribuţie zonal.

Din cauza unei anomalii pe lanţul de facturare şi în sistemul informatic, factura în cauză a fost transmisă automat, în mod eronat, către client. Compania Electrica Furnizare a luat decizia de a storna factura până la clarificarea modului de funcţionare a întregului lanţ de facturare, inclusiv a contorului de la locul de consum în cauză”, a informat compania.