A pus buldozerele pe Palatul istoric, iar acum… Regele Medicamentelor a ridicat un ”mastodont din beton” în cartierul milonarilor!

De: Cancan
Publicat: 02/04/2017 | 00:00

Patronul lanţului de farmacii ”Sensiblu” şi a unei importante firme de import de medicamente, libanezul Roger Akoury, este şi proprietarul clădirii de pe Bulevardul Primăverii nr. 15, prin societatea ”Bildex Development” deţinută la rândul ei de o firmă off-shoreClădirea istorică este într-un plin proces de reconsolidare şi extindere pe verticală, care ar trebui să fie terminat în vara acestui an, potrivit plăcuţei de execuţie a lucrării, unde este trecută durata acesteia şi numărul autorizaţiei de construcţie. Surprinzător, pe plăcuţă nu este trecut un element absolut obligatoriu şi anume regimul de înălţime al clădirii, iar tocmai acest lucru poate duce la interpretări şi ”forţări” ale construcţiei, unde e loc, adică pe verticală! Aşa se face că structura de-a dreptul megalomanică pentru zona de vile a ajuns un adevărat mastodont de beton!

Vechea clădire istorică era pe poziţii în anul 2014


Un alt aspect interesant se vede însă din imagini şi anume că acum mai bine de un an, pe 18.02 2016, clădirea aflată în construcţie era mai ”pipernicită”. Construcţia se încadra în P+2M, adică două etaje, căreia proprietarul îi adăugase o mansardă.

Lucrările la noua structură erau avansate în 2016

 

Un an mai târziu, în prezent, situaţia este schimbată, şi nu în sensul că lucrările ar fi fost încheiate, ci se află, cumva cam în acelaşi stadiu de execuţie, structura de beton find terminată. Este însă o deosebire majoră faţă de anul trecut: mansarda a dispărut, iar în locul ei a fost ”lipit” un etaj întreg! Mai exact, dacă anul trecut clădirea avea structura P+2+M, acum, aşa cum se poate observa în fotografie, are structura P+3!

În 2017, pe structura de beton mai ”crescuse” un etaj

Nu este însă clar dacă modificarea a primit avizul Primăriei Capitalei şi al Ministerului Culturii, pentru că zona are semnificaţie istorică. Mai mult decât atât, în mod suspect, pe plăcuţa de execuţie a lucrării nu este trecut regimul de înălţime al acesteia, ceea ce lasă loc la interpretări.

Placuţa de execuţie este ambiguă

Potrivit Primăriei Sectorului 1, instituţia a emis doar un aviz consultativ respectiv un ”Aviz pentru consolidare, amenajare, remodelare pe înălţime a construcţiei existente pentru funcţiunea de galerie de artă şi amplasare scară metalică exterioară”, emiterea autorizaţiei de construcţie căzând în sarcina Primăriei Capitalei.

Lucrurile nu erau clare în această privinţă nici acum un an, la momentul când site-ul numărul unu din România, CANCAN.ro, dezvăluia începuturile acestei poveşti. Libanezul Roger Akoury intenţiona să transforme clădirea istorică într-un ”muzeu de artă recentă” în ciuda trecutului său de investitor puternic în zona imobiliară care îl cam îndepărtau de scopul nobil al artei. Colecţia sa impresionantă de tablouri, de care am scris AICI, îl apropia însă la loc de un aşa zis muzeu.

Vechea clădire de pe Bulevardul Primăverii de la numărul 15, demolată şi înlocuită de noua structură de beton, fusese construită în perioada anilor 1930. Aproape tot cartierul proiectat în anii ‘30 de arhitectul Octav Doicescu a fost confiscat de către comunişti, iar casa i-a fost repartizată cunoscutei militante Ana Pauker. La vremea respectivă (septembrie 1948), faimoasa revistă ”Time” o numea ”Cea mai puternică femeie în viaţă”. Ana Pauker era prima femeie din lume devenită vicepremier al unui stat, dar şi prima femeie care ocupa funcţia de ministru de Externe! Era pe atunci o figură centrală a Partidului Comunist Român, însă, în 1952, Gheorghe Gheorghiu-Dej a exclus-o din structurile de partid, ea căzând în dizgraţia regimului.

Imobilul a fost realocat, de către comunişti, unei Legaţii ruseşti, iar, peste ani, el a fost ocupat de către diplomatul Pavel Suian (fost ambasador în regimul Ion Iliescu), de afaceristul Răzvan Firea şi soţia lui de atunci, Gabriela Vrînceanu-Firea, dar şi de Vlad Soare, fostul viceguvernator al Băncii Naţionale.

După anii 2000, palatul a intrat în proprietatea moştenitorilor istoricului Radu Florescu (stabilit în America), cel care îl revendicase în instanţă. Fiul academicianului, omul de afaceri Radu Florescu Jr. (CEO la Saatchi&Saatchi, un antreprenor cu nume puternic pe piaţa de publicitate din România) l-a scos imediat la vânzare, acesta ajungând în portofoliul ”Bildex Development”, o companie înfiinţată în 2007 şi cu afaceri în domeniul imobiliar.