Facebook închide startup-ul cu origini româneşti LiveRail, cumpărat pentru 500 milioane de dolari

De: Cancan
Publicat: 27/05/2016 | 13:44

LiveRail a fost înfiinţată în 2007 de către co-fondatorii Trilulilu Andrei Dunca şi Sergiu Biriş împreună cu britanicul Mark Trefgarne, primele baze ale organizaţiei fiind puse la Londra, oraşul de origine al lui Trefgarne. Investiţia iniţială pentru pornirea companiei s-a situat între 20.000 şi 30.000 de dolari, în primul an de activitate, potrivit computerworld.com. În martie 2014, LiveRail era principalul furnizor de reclame video pe Internet pe piaţa din SUA, depăşind competitorul AOL şi atingând o audienţă de 187,8 milioane de utilizatori care au vizionat reclamele furnizate prin sistemul companiei, conform site-ului clickz.com. În iunie 2014, CEO-ul companiei, Mark Trefgarne, a anunţat pe site-ul companiei că LiveRail a fost achiziţionată de Facebook. LiveRail avea rolul să ajute publisherii să câştige bani din conţinut video, prin conectarea acestora cu advertiserii, prin intermediul unui proces automatizat. Achiziţia Live Rail de către Facebook nu a adus însă câştigul scontat. În luna aprilie a acestui an, directorul pentru publicitate al Facebook, Brian Boland, a recunoscut pentru Business Insider că integrarea tehnologiei LiveRail ”a durat peste aşteptări”. El a explicat că frauda cu publicitate şi problemele de vizualizare au deraiat LiveRail de la cursul normal. ”Oprim serviciul LiveRail Private Exchange, pentru a ne concentra pe vânzarea de spaţiu publicitar direct către advertiseri, precum şi pe extinderea ofertei de publicitate via Audience Network. Asta ne-au spus mulţi dintre publisherii parteneri şi credem că astfel vom face publicitatea video mai relevantă pentru oamenii care o vizionează”, se arată într-un comunicat al Facebook. O sursă citată de Wall Street Journal a declarat că brandul LiveRail nu va dispărea, întrucât Facebook ar putea decide să construiască noi produse pentru publicitatea video.