Alertă pentru clienţii Digi! RCS RDS a făcut anunţul: nu plătiţi aceste facturi

Publicat: 19/05/2023 | 11:54
RCS RDS a făcut un nou anunț pentru abonați

Sunt vești importante pentru clienții Digi. RCS RDS a făcut un anunț către abonații care au contracte cu gigantul de telecomunicații. Mai cu seamă, clienții nu trebuie, sub nicio formă, să plătească facturile ce ar putea să le primească prin intermediul unor e-mail-uri false. Iată detaliile mai jos, în articol.

Compania de telecomunicații s-a dezvoltat masiv, de-a lungul anilor, și a cucerit mai multe piețe. România, Spania sau Belgia sunt câteva dintre țările în care Digi oferă cetățenilor pachete cu servicii de cablu, internet și telefonie mobilă. Pentru că este un gigant pe piața de telecomunicații a ajuns în vizorul hackerilor. Atacatorii cibernetici ar putea încerca să îi facă pe unii dintre clienți să pice în plasa lor, pentru a extrage date personale și, implicit, bani de pe carduri.

Schema funcționează în felul următor: clientul primește un e-mail fals prin care i se solicită plata unei facturi. Abonatul nu realizează că e-mail-ul este fals, așa că introduce online datele pentru plata facturii. În acest mod, atacatorii cibernetici intră în posesia unor date cu caracter sensibil. În urma colectării acestor date personale, hackerii pot face rost de bani.

Vezi și DIGI RCS-RDS OFERĂ TELEFOANE CU 0 LEI AVANS. TOȚI ABONAȚII DIN ROMÂNIA POT LUA ACEST SMARTPHONE

Nu plătiți facturile false primite pe e-mail, în numele RCS RDS

În momentul în care un client primește un e-mail în numele RCS RDS, trebuie să se asigure că vine din partea companiei. Mai nou, există tentativa de fraudă prin care atacatorul cibernetic transmite un e-mail fals, care pare tras la indigo cu unul real. În realitate, este o capcană pentru abonați. E-mail-ul conține un link, iar hackerii îi îndrumă pe clienți să îl acceseze. Se va deschide o nouă pagină unde sunt solicitate datele de card. În acest mod, abonații se pot trezi fără bani în conturi.

Despre această tentativă de fraudă a oferit mai multe explicații Mihai Ion Aurelian, specialist în securitate cibernetică. Digi este „subiectul – țintă”, iar hackerii trimit notificări de plată false. Când abonatul accesează e-mail-ul și, implicit, link-ul, va fi redirecționat către un site clonat (site-ul companiei de telecomunicații).

„Este o tentativă nouă de fraudă, nouă, în sensul în care targetează subiectul, de data aceasta DIGI, și clienții companiei DIGI, impersonând societatea, folosindu-se de imaginea vizuală și transmit notificări de plată. Astfel, clonează site-ul companiei și solicită clienților să facă tranzacții sau să introducă datele de card, în vederea achitării serviciilor de care beneficiază”, a explicat specialistul.

Vezi și DIGI RCS RDS A FĂCUT MARELE ANUNȚ PENTRU CLIENȚII SĂI. REDUCERE DE 50 LA SUTĂ PENTRU CEI CARE VOR ÎNCHEIA CONTRACT

Specialistul în securitate cibernetică explică la ce trebuie să fim atenți

Specialistul recomandă oamenilor să fie atenție la sursa de proveniență a mesajului. Înainte de a introduce datele cu caracter personal în câmpurile libere, pentru plata facturii, trebuie să ne asigurăm că totul este legitim.

„Trebuie să fim atenți la sursa mesajului, de unde provine, să ne asigurăm că este legitim. Să ne asigurăm că link-urile către care se redirecționează sunt cele legitime. Bineînțeles, greșelile gramaticale pot atrage atenția, atacatorii nefiind, neapărat, de origine română. Detaliile care pot fi generice, doar care să cloneze și care să dea impresia de legitimitate a unui mesaj, să nu fie un cod de client invalid.

Suma să nu coincidă, o diferență de imagine, vizuală, poziționare. Și trebuie să fie, de asemenea, atenți, de fiecare dată, când își introduc datele personale, în special căsuțele de mail, pentru că acestea ar putea fi folosite în atacuri viitoare”, a continuat specialistul în securitate cibernetică, la Digi24.