Amenzi de 15.0000 de lei aplicate în două restaurante de tip fast-food, din Capitală

Publicat: 05/01/2023 | 11:13
Sursă foto: ANPC

Inspectorii ANPC au efectuat mai multe controale în restaurantele de tip fast-food, McDonald’s și KFC, din Capitală și au aplicat amenzi de 15.000 de lei, din cauza unor nereguli. 

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor  (ANPC) a efectuat ieri, 4 ianuarie 2023, controale în mai multe lanțuri de restaurante de tip fast-food din zona Piața Romană, din Capitală. În urma acestor controale, inspectorii au găsit nereguli în restaurantele McDonald’s și KFC, fiind date amenzi în valoare de 15.000 de lei, dispunând și măsurile complementare de oprire temporară a desfășurării activității, până la remedierea abaterilor și remedierea deficientelor de informare, în termen de 30 de zile, de la data controlului.

Cele două restaurante funcționează în sistem de franciză.

15.000 de lei amendă, în urma controalelor efectuate în cele două restaurante

”Furatul la cântar sau cu ocaua păreau lucruri apuse de pe vremea lui Cuza. Sunt convins că nu compania mamă îndeamnă la furt, dar iată că se dovedește că ar fi trebuit să se implice mai mult pentru ca aceste situații să nu apară. Ce mi se pare cel mai ciudat, este faptul că niciodată nu e favorizat consumatorul, când apar astfel de abateri. Permanent cel care pierde este acesta, iar cel care câștigă este operatorul economic. Transmitem, astfel, un mesaj, la începutul acestui an, că nu vom schimba abordarea decât în mai ferm”, a declarat Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, relatează Mediafax.

Mai multe controale au fost efectuate ieri, de inspectorii ANPC, la McDonald’s și KFC / foto: ANPC

(CITEȘTE ȘI: Comisarii ANPC au rămas fără cuvinte! Ce nereguli au descoperit la Târgul de Crăciun de anul acesta)

Printre neregulile descoperite de inspectorii ANPC se numără gramajele declarate fiind mai mari decât cele constatate în urma cântăririi produselor gata de consum, în ceea ce privește porția de cartofi, diferențe în ceea ce privește băuturile, în sensul că nivelul de lichid nu atingea marcajul înscris pe pahar, lipsa informării clienților asupra ingredientelor cu potențial alergen, acumulări de impurități în mai multe agregate frigorifice, resturi alimentare, praf în strat grosier și ustensile pline de rugină.