Atenție! Formularul digital de călătorie, obligatoriu începând de luni. Toate persoanele care intră în România trebuie să-l completeze

Publicat: 19/12/2021 | 21:27
sursa FOTO: pexels.com

Începând de luni, 20 decembrie, toate persoanele care vor intra pe teritoriul României vor fi obligate să completeze formularul digital de călătorie, în contextul în care noua variantă Omicron se răspândește cu repeziciune. Românii sau străinii care vin în ţară vor fi amendaţi cu 5.000 de lei, dacă nu completează formularul obligatoriu de călătorie PLF cu cel mult 24 de ore înainte. 

Formularul digital de intrare (PLF) în România va scurta timpul de așteptare în punctele de trecere a frontierei prin faptul că cetățenii vor avea de trecut un singur filtru, nu două ca până în prezent, verificarea datelor fiind făcută automatizat, anunță reprezentanții GCS.

Documentul poate fi completat electronic în aplicația https://plf.gov.ro începând de duminică astfel încât toți cei care vin în țară să aibă timp să îl acceseze. Potrivit primelor informații, până la ora 18.00, peste 14.000 de persoane au completat formularul.

Documentul, dezvoltat de STS pe baza cerințelor operaționale stabilite de autoritățile medicale, nu trebuie tipărit pentru că în momentul trecerii punctelor de frontieră, la scanarea cărții de identitate sau a pașaportului, va permite afișarea datelor din formular în aplicația informatică a Poliției de Frontieră.

Formularul trebuie completat cu maximum 24 de ore înainte de prezentarea la punctele de trecere a frontierei. Datele trebuie introduse corect pentru că sistemul informatic este interconectat cu DEPABD și Poliția de Frontieră pentru validarea datelor de identitate și Corona-forms, aplicația unde se regăsesc persoanele infectate cu SARS-CoV-2, izolate sau carantinate, precizează autoritățile.

Ce date trebuie completate în PLF:

  1. Informații despre mijlocul de transport și călătorie
  2. Informaţii personale
  3. Informaţii de contact
  4. Informații despre adresa permanentă
  5. Cazare anterioară
  6. Adresă temporară
  7. Însoțitori de călătorie
  8. Persoane de contact în caz de urgență