Ce reguli de circulatie se aplicau in 1930 in Bucuresti! Existau piste pentru calareti, iar viteza maxima in oras era de…

De: Cancan
Publicat: 15/04/2015 | 17:04

In perioada interbelica, Bucurestiul era considerat, pe buna dreptate, “Micul Paris” al Estului Europei. O capitala la acea vreme cocheta, cu un rafinat parfum arhitectural, cu bulevarde largi, gradini luxuriante si intesata cu buticuri si cafenele dichisite, Bucurestiul era intr-un continuu “clocot”, fie ca vorbim despre zona Athenee Palace, fie ca ne referim la zona Palatului Cercului Militar.

In perioada interbelica, bucurestenii preferau Calea Victoriei pentru promenada

Era un oras in care, zi si noapte, umblau forfota tramvaie trase de cai, trasuri, dar si automobilele acelei epoci. Se impunea, asadar sa existe si… reguli de circulatie! Evident, unele dintre acestea sunt azi desuete si ni se pot parea ridicole.

In editia din mai-iunie 1930, “Revista Generala Ilustrata” ii atentiona, astfel, pe conducatorii de automobile ca trebuie sa se supuna in trafic unor reguli clare.

„Revista Generala Ilustrata” ii informa pe soferi, in editia din mai-iunie 1930, cu privire la regulile de circulatie instituite in Bucuresti

_____________________________________________

CITESTE SI:

Cum si ce se gatea in mahalalele din Bucuresti acum 100 de ani! Ce pregateau romanii de Paste!

CANCAN DE ODINIOARA. Ce se vindea la mica publicitate in urma cu 111 ani!

Era „spaima carciumarilor”! Cum isi premedita crimele faimosul bandit care a ingrozit Bucurestii in perioada domniei lui Carol I

_____________________________________________

Articolul in cauza ne informa printre altele ca, la inceputul anilor ’30, viteza maxima acceptata in oras era de numai… 25 km/ora.

Mai mult, aflam din paginile revistei ca existau in Bucuresti piste nu doar pentru biciclisti sau pietoni, ci si pentru calareti, iar intersectia era numita… „raspantie”.

Mersul inapoi era interzis!

Iata insa ce reguli se aplicau pe atunci, soferii nefiind avertizati cu privire la sanctiunile pe care le risca daca nu se supun „Codului rutier” al vremii.

-“Pe strazile in care circulatia se face in “Sens unic”, automobilele pot merge alaturate pe toata lungimea strazii”;
-“Nu intrebuintati nici odata pe strazi mersul inapoi si nu intoarceti nici odata pe loc”;
-“Mergeti, opriti si stationati numai pe partea dreapta a strazii in directia mersului si paralel cu trotuarul”;
-“Circulati prin oras numai cu viteza maxima reglementara de 25 klm pe ora, iar in caz de aglomeratiuni, raspantii, incrucisari si atunci cand din cauza ploii se fac lacuri si noroi, reduceti cat e posibil viteza ca sa nu stropiti pietonii cu noroi si apa”;

In 1930, zona Hotelului Athenee Palace era una dintre cele mai aglomerate din „Micul Paris” (sursa foto: www.b365.ro)

-“Pe strazile unde circulatia se face in doua directiuni, mergeti cu masinile in rand una dupa alta, iar cand voiti sa intreceti una cu mers mai incet, treceti intotdeauna numai pe parte stanga si numai cand aveti loc”;
-“La Sos. Kiseleff, nu circulati decat pe partea rezervata vehiculelor, nu pe aleele pietonilor, biciclistilor si calaretilor. Opriti la marginea partei carosabile si pasagerii sa se duca pe jos la cladiri, traversand aleele pietonilor, biciclistilor sau calaretilor”.