Ce se întâmplă cu operatoarea 112 care a preluat apelul disperat al Alexandrei Măceșanu

Publicat: 15/08/2019 | 10:31
Ce se întâmplă cu operatoarea 112 care a preluat apelul disperat al Alexandrei Măceșanu

Potrivit Serviciului de Telecomunicații Speciale, un operator 112 gestionează, în medie, 65 de apeluri pe tură. În centrele 112 cu densitate mare de apeluri – București, Constanța, Clu -, această valoare medie poate ajunge până la 230 de apeluri/operator/tură.

Operatoarea 112 care a vorbit cu Alexandra Măceșanu, în noaptea fatidică în care adolescenta a fost ucisă și arsă de criminalul Gheorghe Dincă, nu a fost sancționată de conducerea STS. Și asta pentru că, din punctul de vedere al acestora, ”s-a acționat conform metodologiei”.

Conform informațiilor oferite, operatorii 112 sunt pregătiți timp de opt săptămâni:

învață procedurile de lucru

 – învață aplicațiile informatice

 – dezvoltă abilităție de multitasking.

În perioada de training sunt organizate exerciții practice și simulări pentru testarea operatorilor în situații apropiate de cele reale. “Obiectivul principal al perioadei de pregătire este ca, la finalul acesteia, cursanții să proceseze eficient apelurile de urgență, să aplice procedurile de lucru, să evalueze corect situațiile, să comunice eficient cu apelanții și să opereze corect, atât individual, cât și în echipă”, a serviciul de presă al STS, potrivit libertatea.ro.