Ce trebuie să știi ca să te ferești de țepele uriașe care apar de Black Friday 2023. Avertismentul lansat de ANPC

Publicat: 06/11/2023 | 19:54
ANPC transmite un avertisment către români, și anume la ce trebuie să fim atenți de Black Friday

Urmează o perioadă în care românii ar putea să se bucure de reduceri la diverse produse. Mai cu seamă, va începe o nouă ediție Black Friday 2023. Tot în această perioadă, există posibilitatea ca unele dintre entitățile care oferă „super oferte” ar putea să păcălească, de fapt, clienții. De aceea, ANPC a lansat un avertisment. Detaliile se află mai jos, în articol.

Va începe Black Friday 2023, motiv pentru care retailerii, dar și alte entități juridice se pregătesc pentru o nouă ediție. Unele dintre produse vor avea reduceri masive, altele mai mici. De altfel, aceste oferte vor fi valabile pe o perioadă de trei săptămâni. Totuși, ar putea exista posibilitatea ca unele dintre entitățile care au „super oferte” să păcălească, de fapt, clienții. Motiv pentru care ANPC a transmis un avertisment pentru toți, pentru a nu pica în plasa ofertelor false.

„Recomandăm consumatorilor să citească recenziile privind produsele oferite online, care pot da indicii despre calitatea acestora sau despre seriozitatea comerciantului. Acesta este obligat să ofere acces consumatorilor la toate recenziile privind produsele şi sa garanteze faptul că recenziile publicate provin de la consumatorii care au utilizat sau au achiziționat efectiv produsul”, transmite ANPC.

Vezi și CUM „CIUPEȘTE” LA CÂNTAR LIDL DIN CLUJ-NAPOCA. CLIENȚII SUNT PĂCĂLIȚI FĂRĂ SĂ ÎȘI DEA SEAMA

Clientul nu trebuie să furnizeze codul PIN din 4 cifre

De asemenea, ANPC recomandă ca, în cazul plăților cu cardul, să nu fie transmis codul PIN din 4 cifre sau parolele bancare. Totodată, prețul redus trebuie sa fie inferior prețului de referință sau prețului anterior.

„În cazul produselor susceptibile de a se deteriora sau a se perima rapid, prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de vânzător in aceeași suprafață de vânzare în perioada ultimelor 10 zile înainte de data aplicării reducerii de preț. În cazul produselor prezente la comercializare într-o perioada mai mică de 30 de zile, prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat de vânzător în aceasta perioadă înainte de data aplicării reducerii de preț. Vânzătorul trebuie să indice într-un mod clar, lizibil şi ușor de identificat perioada în care prețul anterior a fost aplicat”, au transmis reprezentanții.

Vezi și ANAF ANUNȚĂ O NOUĂ SERIE DE LICITAȚII! BIJUTERII DIN AUR ȘI ARGINT SUNT SCOASE LA VÂNZARE. PREȚURILE SUNT SUB NIVELUL PIEȚEI

Recomandări ANPC pentru Black Friday 2023

De altfel, pe Facebook, Paul Anghel, Director General Direcţia Generală Control şi Supraveghere Piaţă şi Armonizare Europeană ANPC, a mai transmis următoarele:

„Cumpărăturile din perioada Black Friday pot fi făcute în deplină siguranță dacă:
• Întocmiți o listă cu produsele pe care doriți să le cumpărați și cu prețurile actuale ale acestora. Astfel veți fi informați cu privire la reducerile de prețuri;
• Verificați stocul existent;
• Verificați pretul afișat și dacă acesta este integral (conține sau nu TVA);
• Verificați dacă prețul include și costul de livrare.
• În cazul în care comandați online, verificați, înainte de a trimite comanda, dacă prețul fiecărui produs din coșul de cumpărături este același cu prețul redus indicat atunci când ați ales produsul.
• Dacă aveți nelămuriri, contactați comerciantul prin telefon pentru a cere informații suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condițiilor de livrare. Modul în care comerciantul răspunde la aceste întrebări vă poate oferi indicii asupra seriozității vânzătorului”.

Citește și ROMÂNII ÎȘI POT RECUPERA ACUM BANII DE LA ENEL! AMENDĂ URIAȘĂ DIN PARTEA ANPC ȘI RĂSPUNSUL COMPANIEI

Pas important: informarea corectă a clientului

Pentru a nu pica în plasa ofertelor false, clientul trebuie să fie atent la anumite aspecte.

„Comerciantul este obligat să informeze corect și complet consumatorii, oferind, printre altele, următoarele informații:
– Datele de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc);
– Caracteristicile esenșiale ale produsului;
– Prețul cu toate taxele incluse;
– Cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
– Modalitățile de plată și de livrare;
– Perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului;
– Durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs;
– Funcționalitatea, compatibilitatea și interoperabilitatea bunurilor cu elemente digitale, a conținutului digital și a serviciilor digitale;
– Existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului.

Recomandăm consumatorilor să citească recenziile privind produsele oferite online, care pot da indicii despre calitatea acestora sau despre seriozitatea comerciantului; acesta este obligat să ofere acces consumatorilor la toate recenziile privind produsele şi să garanteze faptul că recenziile publicate provin de la consumatorii care au utilizat sau au achiziţionat efectiv produsul.
• În cazul în care comandați online, verificați, înainte de a trimite comanda, dacă prețul fiecărui produs din coșul de cumpărături este același cu prețul redus indicat atunci când ați ales produsul.
• Dacă aveți nelămuriri, contactați comerciantul prin telefon pentru a cere informații suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condițiilor de livrare. Modul în care comerciantul răspunde la aceste întrebări vă poate oferi indicii asupra seriozității vânzătorului”, conform ANPC.

Sursă foto: Pixabay, ANPC