Cum s-a adaptat Marian Cîrlig, un învățător dintr-o comună din Călărași, la școala online: „Nu înseamnă a le da teme cu nemiluita”

Publicat: 01/04/2020 | 07:32

Epidemia de coronavirus din România a luat prin surprindere sistemul educațional, iar de 3 săptămâni, școlile și facultățile s-au închis, cursurile desfășurându-se online.

Pentru ca elevii săi să nu rămână în urmă cu materiile, Marian Cîrlig, un învățător dintr-o comună din Călărași nu a avut de ales și s-a adaptat cursurilor desfășurate pe internet. Dascălul se așează zilnic în fața unui laptop și încearcă să facă totul cât mai ușor pentru micuții care nu prea știu ce se întâmplă. Totul se întâplă în plină pandemie de coronavirus. 

De la matematică și până la muzică, Marian Cîrlig susține că totul trebuie să fie pe înțelesul elevilor săi și că trebuie să le fie ușurate acestora munca și accesul la informații. În comuna Radovan se lucrează online pe scheletul dat de Google Meet și Google Classroom.

RECORD SUMBRU în Franța. Aproape 500 de persoane, răpuse de coronavirus în 24 de ore

„Suntem în clasă, fiecare în mediul lui de acasă, dar împreună formăm o clasă. Folosim manualelele, culegerile, ecranul laptopului meu este ca tabla din clasa, eu pot face însemnări, ei pot face însemnări. Ne-am creat și un orar special pentru toată această perioadă. Dar, mare atenție, elevul să nu petreacă în fața calculatorului mai mult de 15-20 de minute dintr-o oră normală de curs” spune dascălul, potrivit digi24.ro.

Geometrie. Pe acesta puteți să îl faceți și singuri, dar haideți să îl facem acum împreună și apoi îl puteți face și singuri. În Learning Apps avem aici un joc foarte interesant. Zice să punem în relație imaginea cu cuvintele sau expresia cu care se potrivește. Ce mai aveam? Vedeți că dacă le puneam corect dispăreau. Aveam conul cu conul. Da? Ce mai aveam? Paralelipipedul cu paralelipipedul. Linea curbă deschisă cu linia curbă deschisă. Ce mai aveam? Cilindrul.

„Nu se dau teme de imprimat, se lucrează pe caiete și manual îmbinând cu fișe de lucru pe diferite programe și aplicații online, dar și manuale digitale de pe manuale.edu.ro, despre care nu prea vorbește nimeni”, mai explică învățătorul.

Învățătorul Marian Cîrlig susține că școala din online nu ar trebui să fie o povară nici pentru elevi, dar nici pentru părinții acestora. Tocmai de aceea, dascălul încearcă să facă totul pe înțelesul micuților de clasa a 3-a.

„Învățarea online nu înseamnă să le dai niște fișe de lucru și să îi obligi pe părinți să printeze mii de pagini în această perioadă. Învățarea online nu înseamnă a le da teme cu nemiluita, din care tu să compensezi ce ai fi făcut în clasă. Nu, învățarea online trebuie să fie exact ca atunci când ne desfășurăm activitatea în sala de clasă. Este simplu să te ascunzi în spatele unor afirmațîi de genul Nu există resurse tehnologice. Fals. Învățarea online nu costă bani. Nu știu copiii. Fals! Copiii sunt digital nativi. Dacă există temeri și reticențe față de acest tip de învățare este pentru faptul că unii dintre noi sunt comozi și încă un element foarte important, învățarea online înseamnă pasiune și dacă la clasă erai un om pasionat, căruia îi plăcea să se reinventeze, te vei descurca și în acest mediu”, mai spune învățătorul Marian Cîrlig.