Cutremur în mass-media! Iese Pro TV de tot din grila românilor?!

Publicat: 26/03/2019 | 08:52

O nouă informație zdruncină din temelii mass-media autohtonă, iar lovitura este primită chiar de Pro TV. În aceste momente, întrebarea esențială este dacă Pro TV va mai rămâne în grilele televiziunilor prin cablu din România sau nu.

Grupul care deține PRO TV în România ar putea fi scos la vânzare, potrivit unui comunicat al americanilor de la Central European Media Enterprises (CME), informează realitatea.net. CME anunță într-un comunicat – difuzat luni – că boardul director împreună cu managementul și cu echipe de consilieri iau în discuție ”alternative strategice” care ar avea ca scop creșterea valorii oferite acționarilor.

Între aceste ”aștenative strategice” se numără vânzarea în întregime a companiei, vânzarea unor părți a acesteia, fuziunea cu un posibil partener strategic, o recapitalizare sau executarea în continuare a planului de afaceri al CME.

În astfel de condiții, nu este greu de anticipat că un eventual cumpărător ar renegocia la sânge toate contractele, nefiind exclus ca Pro TV, spre exemplu, să dispară din grila de programe a românilor. Poate fi luată în calcul și ipoteza conform căreia putem asista la o transformare radicală a ”rețetei” media, astfel încât portofoliul CME din România – achiziționat de un alt pertener media – să urmeze modelul Digi. Și într-un astfel de caz, nu toți românii ar mai avea acces la posturile resepctive.

Până acum nu s-a vorbit niciodată despre o vânzare

Americanii de la CME menționează deschis – pentru prima dată – opțiunea unei vânzări, în condițiile în care speculațiile și diverse informații referitoare la posibila vânzare, în întregime sau „pe bucăți”, circulă de ani de zile. În 2016, principalul investitor în CME, TimeWarner, față de care compania are o datorie substanțială, a fost cumpărat de conglomeratul american de comunicații AT&T. Acesta nu deține un interes pe piața media din Europa, acolo unde este activ grupul CME.

CME este prezent în Cehia, Slovacia, Bulgaria şi România şi Slovenia. În România, din portofoliul CME fac parte: Pro TV, Pro 2, Pro X, Pro Gold, Pro Cinema, Pro TV Internaţional, MTV România şi Pro TV Chişinău.