Directorul CFR se scuză, după ce în urma accidentului feroviar de la Fetești zeci de copii au rămas blocați în tren: „Și de ce mă întrebați pe mine?”

Publicat: 29/07/2021 | 16:34
Un tren plin cu copii, care se întorceau dintr-o tabără de pe Litoral a stat blocat în câmp mai bine de nouă ore, în apropiere de București (sursa foto ISU)

Ovidiu Vizante, directorul CFR, a avut o reacție incredibilă atunci când a fost întrebat de ce 30 de copii au trebuit să aștepte 8 ore sosirea unei noi locomontive, după ce trenul în care se afla a deraiat.

Potrivit Poliției Ialomița, mecanicul de locomotivă al trenului care a lovit cealaltă garnitură care era oprită a fost testat alcoolscop, rezultând o alcoolemie de 0,40 mg/l alcool pur în aerul expirat.

„A fost un moment de lipsă de concentrare pe fondul oboselii acumulate după o noapte petrecută la serviciu, sub nicio formă nu vreau să se înţeleagă că aş fi indiferent la disconfortul pasagerilor”, a declarat Ovidiu Vizante joi.

Ce declarase Ovidiu Vizante cu câteva ore înainte

În aceea ce privește reacția anterioară a șefului CFR, Vizante s-a scuzat: „Și de ce mă întrebați pe mine? Noi am pus la dispoziția CFR-ului această locomotivă. Dacă a fost un pom căzut pe linie, locomotiva nu poate, din păcate, sări peste pom.

Eu vă spun ce informații am eu. Încercați să vorbiți cu responsabilii, cei care conduc circulația. Încercați dumneavoastră să găsiți la ora aceea soluții. Încercați să găsiți transbordare la ora 00:00, la 1.000 de călători, câți sunt într-un tren”, a declarat Ovidiu Vizante la Antena 3.

Totodată, atunci când a fost întrebat dacă pasagerii trenului au primit apă, Ovidiu Vizante a răspuns că „Vor primi când ajung la București”.

Cum s-a petrecut accidentul

Un tren plin cu copii, care se întorceau dintr-o tabără de pe Litoral a stat blocat în câmp mai bine de nouă ore, în apropiere de București. Trenul a plecat la ora 19.10 din Mangalia și abia după ora 08.30 a ajuns în Gara de Nord. Linia de contact s-a rupt la Fundulea din cauza rafalelor puternice de vânt, potrivit CFR Călători, care precizează că la sosire călătorii au primit apă și croissante.

Premierul Florin Cîțu a criticat reacția CFR-ului

„Trebuie să răspundă cei care se ocupă ce acest lucru. O să cer și eu o situație, de ce nu s-a intervenit, dar în același timp mi se pare anormal în astfel de situații ca șeful de la CFR Călători, sau director, să spună că soluția este în altă parte. Soluția este a celor care administrează sectorul respectiv”, a declarat, joi, premierul Florin Cîțu.