Dreapta Liberală, despre noul pachet rutier: ”În România se vor pierde peste 60.000 de locuri de muncă”

De: Cancan
Publicat: 10/01/2019 | 13:27
Dreapta Liberală, despre noul pachet rutier: ”În România se vor pierde peste 60.000 de locuri de muncă”

Liderul Dreptei Liberale, Viorel Cataramă, a declarat, joi, că se opune aprobării proiectului noului pachet rutier care schimbă regulile europene în materie de transporturi, afirmând că se în România se vor pierde peste 60.000 de locuri de muncă din cele 120.000 existente în acest sector.

”În data de 14 ianuarie 2019 se va vota noul pachet rutier în Parlamentul European prin care se vor schimba regulile europene în materie de transporturi. Scopul acestor măsuri este eliminarea concurenței făcute de transportatorii din estul europei, iar românii vor fi printre cei mai afectați. În urma unui lobby pur protecționist făcut în ultimii ani de țările vestice, la începutul lunii decembrie 2018 miniștrii de transport din țările UE au aprobat, la Bruxelles, acest set de măsuri. România s-a abținut, în loc să voteze împotrivă, așa cum o cer interesele transportatorilor români”, a declarat Viorel Cataramă.

El susține că după adoptarea măsurilor, în România se vor pierde peste 60.000 de locuri de muncă din cele 120.000 existente în sectorul de transport.

”Cu toate acestea, niciun partid politic nu a luat poziție față de această situație intolerabilă, care afectează a patra ramură de activitate, ca cifră de afaceri, din economia românească. Dreapta Liberală se opune acestor măsuri și își propune să se bată cu birocrații europeni și cu socialiștii din România care fac zile negre românilor din Sectorul Privat”, a adăugat Viorel Cataramă.

Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană pe 31 mai 2017

Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană pe 31 mai 2017 şi cuprinde propuneri importante de modificare a legislaţiei europene în domeniul transporturilor rutiere, precum: propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detaşării nr. 71/1996 la transporturile rutiere; propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere şi de odihnă ai şoferilor profesionişt; propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie şi a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piaţa de transport rutier de marfă.

Parlamentul European urmează să decidă adoptarea acestui document.