Emilian din București și-a transformat singur Golful vechi din 1992 în mașină electrică. Ce autonomie are

Publicat: 11/11/2022 | 08:32

Pare incredibil, însă e adevărat. Un bărbat a reușit să-și transforme mașina veche de 30 de ani, într-o mașină electrică. Cum este posibil așa ceva.

Emilian este un bărbat din București care a reușit să facă din imposibil, posibil. A vrut să demonstreze tuturor că este capabil de lucruri mărețe și că își poate transforma mașina veche, într-una de ultima fiță, care atrage toate privirile.

Totul a început de la un clip pe care l-a văzut pe internet, în care un tip din America a folosit baterii de laptop uzate pentru a-și transforma mașina veche într-o mașină electrică.

„Am găsit pe internet o filmare cu un tip în America și parțial a folosit baterii de laptop uzate. Uitându-mă, așa mi-am dat seama că pot să fac proiectul ăsta. A fost o ambiție”, a spus Emilian, pentru observator news.

Golful vechi are montate panouri solare pe capotă, ceea ce-i permite mașinii să-și ia energia de care are nevoie, fără a mai trece pe la o stație de încărcare.

„Ai o satisfacție pentru că îți funcționează mașina, chiar întoarce multe priviri. Evident, din partea bărbaților”, spune Emilian.

Emilian, bărbatul care și-a transformat Golful vechi într-o mașină electrică / (sursă foto: Antena 1)

(CITEȘTE ȘI: Ideea a devenit virală! Trucul unei companii aviatice pentru a-i „păcăli” pe pasageri să rezerve scaunele din mijloc ale avioanelor)

Registrul auto a verificat mașina de mai multe ori până să-i dea aprobare

Emilian nu se pricepe la mașini, ideea care i-a venit a fost mai mult o ambiție să demonstreze că poate reuși ceva la care alții nu se gândesc. Golful cu panouri fotovoltaice și cu numere verzi, întoarce toate privirile în Capitală.

Mașina atinge undeva la 50 de cai putere, însă, autonomia este foarte bună. Bărbatul se plimbă aproximativ 100 de km după încărcarea automobilului.

Cei de la RAR (Registrul Auto Român) au fost impresionați de ideea lui Emilian.

„Au verificat toate componentele, am fost trimis acasă de vreo două ori. Într-un final mi-am luat omologarea”, a spus Emilian.

Sunt niște măsurători specifice.. Se măsoară autonomia, se măsoară viteza maximă… Dacă ele sunt trecute cu succes, se reomologhează vehiculul în configurația respectivă…”, a declarat Radu  Virgil de la RAR, pentru sursa menționată.

Și alți români vor să-i calce pe urme

Ideea pe care a pus-o în aplicare Emilian este văzută cu ochi buni și de alți iubitori de mașini care și-ar dori să aibă mașina electrică prin prisma panourilor fotovoltaice.

Pentru a pune în practică această idee, Emilian a investit 6.000 de euro.

„Este un proiect destul de îndrăzneț, necesită foarte multe resurse, care în România la momentul actual nu sunt disponibile sau sunt într-un număr foarte limitat. Și legat din punct de vedere economic, da, ajungem la suma de mii de euro, dar și ca timpul de livrare al pieselor”, a declarat un angajat de-al unui servici auto.