Gică Popescu face lumină în cazul stadioanelor pentru Euro 2020: „La Dinamo, lucrurile sunt întârziate. Se va face dar nu va fi gata pentru Euro 2020!”

Publicat: 28/03/2018 | 07:54

Referindu-se la situația stadioanelor pentru Euro 2020, fostul internațional Gică Popescu, consilier guvernamental privind organizarea CE de peste doi ani în România, a spus că situaţia de la Dinamo nu este deloc bună, însă dă asigurări că România nu va pierde meciurile pe care le are la acest turneu.

„Se preconizează ca în luna iunie sperăm să se semneze contractul de proiectare şi construcţie pentru cele trei stadioane, respectiv Steaua, Rapid, Arcul de Triumf. Ele vor fi demolate până la semnarea acestui contract, pentru a câştiga timp. La Dinamo, lucrurile sunt întârziate. Se va face, dar nu va fi gata pentru Euro 2020. Asta nu ne împiedică să organizăm. Nu e obligatorie construcţia niciunui stadion, dar vrem să punem la punct infrastructura sportivă. Cele trei sunt pe parcursul normal şi legal, Dinamo e întârziat. Nu sunt obligatorii construcţiile celor patru stadioane. Ne va rămâne o infrastructură sportiva nemaipomenită şi atunci Bucureştiul, chiar de sine stătător sau împreună cu celelalte stadioane care s-au construit în ţară, putem găzdui şi alte competiţii la nivel de tineret, juniori, fotbal feminin. Lucrurile se pot face. Eu sunt un tip optimist. La început mi se părea greu, că nu se pot mişca lucrurile. Dar le-am pus cap la cap şi iată că CNI-ul a mişcat lucrurile”, a declarat Gică Popescu la Telekom Sport.

În momentul în care a obţinut organizarea a patru meciuri de la turneul final Euro 2020, România, prin intermediul FRF, s-a angajat că, pe lângă Arena Naţională, pe care se vor disputa partidele, vor fi mai fi modernizate, cel puţin, patru stadioane din Capitală: Steaua, Dinamo, Rapid şi Arcul de Triumf.

Cu toate că la un moment dat avea documentaţia cea mai avansată, la Dinamo a apărut un litigiu între Nicoale Badea şi CS Dinamo. Lucrurile au trenat, iar autorităţile au decis să facă un nou stadion în Complexul Dinamo în locul velodromului rămas în paragină. Astfel, aici lucrările au întârziat foarte mult. La celelalte trei stadioane, birocraţia stufoasă şi lipsa fondurilor au făcut ca lucrările să nu înceapă nici până în prezent, cu doi ani înainte de debutul competiţiei.