„Harta şcolilor dezavantajate din România”, proiectul prin care Ministerul Educației vrea să ajute elevii defavorizați

Publicat: 28/10/2020 | 17:00

Ministerul Educației și Cercetării vrea să inițieze un nou proiect prin care să implementeze o hartă a școlilor dezavantajate din România, pentru a ști unde e nevoie de o alocare mai mare de resurse.

„Harta şcolilor dezavantajate din România” va avea un rol important în procesul de stabilire a modului şi a priorităţilor de alocare a resurselor şi a proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027, scrie Agerpres.

Mai mult, va putea ghida intervenţii strategice, realizate de Guvern, menite să reducă clivajele din educaţie. Această hartă are rolul de a identific problemele specifice ale școlilor și a genera o intervenție mai rapidă. (CITEȘTE ȘI: CE SE ÎNTÂMPLĂ CU ȘCOLILE ȘI GRĂDINIȚELE ÎNCEPÂND DE SĂPTĂMÂNA VIITOARE, CÂND EXPIRĂ CELE 14 ZILE ÎN CARE ACESTEA SUNT ÎNCHISE)

„Avem convingerea că într-un astfel de parteneriat vom reuşi să realizăm această hartă a şcolilor dezavantajate din România, cu ajutorul căreia să putem interveni punctual şi adapta intervenţiile de la nivel central, judeţean şi local, în beneficiul fiecărui elev din România”, a declarat ministrul Monica Anisie în invitaţia transmisă organizaţiilor şi instituţiilor.

„Harta şcolilor dezavantajate din România”

O primă discuţie tehnică în acest sens este programată vineri, fiind aşteptaţi să participe reprezentanţii UNICEF în România, ai Consiliului Europei, ai Universităţii din Bucureşti, ai Institutului Naţional pentru Statistică şi ai Fundaţiei Agenţia de Dezvoltare Comunitară „Împreună”. (VEZI ȘI: ALTE 500 DE ȘCOLI AU TRECUT ÎN SCENARIUL ROȘU! SITUAȚIA SISTEMULUI DE ÎNVĂȚĂMÂNT ÎN VREME DE PANDEMIE)

„Cu ajutorul unor parteneri din mediul asociativ, instituţional şi universitar care pot sprijini acest proces cu expertiza şi resursele necesare, vom realiza o hartă a şcolilor dezavantajate din România, prin intermediul căreia se vor identifica nevoile generale reale şi problemele specifice ale şcolilor, de la lipsa infrastructurii (toalete, apă potabilă etc.) până la calitatea actului educaţional. Harta şcolilor dezavantajate va reprezenta un instrument necesar pentru stabilirea modului de alocare a resurselor şi proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027”, se mai arată în comunicatul de presă.