Ion Ţiriac şi-a completat colecţia de maşini cu un Auburn Speedster fabricat în anul 1935! Miliardarul l-a restaurat timp de un an

Publicat: 31/12/2018 | 11:26

Pasionat colecționar de mașini scumpe și rare, Ion Țiriac reușește să fie mereu în centrul atenției atunci când vine vorba despre ”cai-purere” sau ”linii suple”. De data aceasta este vorba despre o adevărată bijuterie pe patru roți pe care omul de afaceri a restaurat-o timp de un an de zile. După cum puteți vedea, rezultatul este extraordinar.  

Colecția lui Ion Țiriac poate concura cu acelea are tuturor marilor colecționari din lume. Miliardarul deține nu mai puțin de 340 de automobile, iar ultima ”cucerire” este un Auburn Speedster, fabricat în anul 1935. O mașină elegantă, de forță, cu un design special care răsfață oorice privire.

“Ion Ţiriac are şi o colecţie impresionantă de automobile care cuprinde 340 de modele. Maşinile le expune în galeria pe care a deschis-o la Bucureşti acum cinci ani. Celebrul om de afaceri îşi cumpără des maşini scumpe şi rare, iar ultima „bijuterie” am descoperit-o înainte de a ajunge în galeria deschisă de fostul jucător de tenis. Este vorba de un superb automobil, roşu ca focul. Maşina a cucerit rapid vedetele de la Hollywood, de la acea vreme, cu designul său special. Maşina degaja eleganţă şi forţă, iar jurnaliştii din perioada respectivă îi remarcau „coada de barcă”, dar şi cele două roţi de rezervă ancorate în praguri. Ion Ţiriac a cumpărat maşina în anul 2017, iar reparaţiile au durat mai bine de 12 luni. Restaurarea a fost dificilă ţinând cont că multe elemente sunt din lemn”, a dezvăluit revista Auto Test Magazin. 

Auburn Speedster, fabricat în anul 1935

Ion Ţiriac şi-a completat colecţia de automobile: “Auburn a rămas în istorie”

Cunoscătorii știu, cu siguranță, istoria automobilului Auburn. Compania a fost fondată în 1874 și a închis porțile, din păcate, în 1937.  

“Auburn este un automobil cu o istorie fermecătoare. Compania care a produs automobilul a fost fondată în anul 1874 de firma lui Charles Eckhart care se ocupa de construcţia de trăsuri. Auburn îşi avea sediul în oraşul cu acelaşi nume din statul american Indiana. Afacerea a mers bine până în momentul în care a început Primul Război Mondial. Atunci au început problemele care au devenit din an în an tot mai serioase.În anul 1919 cei doi fii ai lui Charles Eckhart au fost nevoiţi să vândă afacerea, începută de tatăl lor, unui fond de investiţii din Chicago, condus de câţiva apropiaţi ai preşedintelui Roosevelt. Automobilul Auburn a început să cunoască succesul după ce a intrat în echipă cu alte două nume grele: Cord şi Duesenberg. Din păcate, în anul 1937 compania şi-a închis porţile, dar a reuşit să rămână în istorie cu câteva modele superbe, unul dintre ele ajungând de curând şi în România”, a mai scris revista Auto Test Magazin