Marcel Ciolacu rememorează cum a fost semnat contractul pentru podul suspendat peste Dunăre: „Am fost chemaţi de conducerea superioară de partid, înfieraţi proletar”

Publicat: 20/05/2022 | 20:38

Președintele Partidului Social Democrat, Marcel Ciolacu, a rememorat, nostalgic, vineri, la Brăila, alături de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și europarlamentarul PSD Mihai Tudose, vicepreședinte al PSD, momentul, tensionat politic, în care s-a semnat contractul pentru proiectarea și execuția podului suspendat peste Dunăre.

Se întâmpla în 15 ianuarie 2018, în ziua în care Mihai Tudose și-a pierdut susținerea partidului pentru a rămâne în funcția de premier și și-a depus demisia de la șefia Guvernului. Guvernul Tudose a fost numit  în 29 iunie 2017 – după schimbarea Cabinetului Grindeanu – iar în Cabinetul Tudose, Marcel Ciolacu era viceprim-ministru fără portofoliu, notează GÂNDUL.

„Sunt ferm convins, cel puțin presa locală, că v-ați săturat de politicienii care vin în pelerinaj la acest pod. Eu o să vă povestesc ce știu eu de realizarea acestui pod”, a spus Marcel Ciolacu, la Brăila, rememorând ce s-a întâmplat la semnarea contractului, de acum patru ani, în prezența celor doi foști premieri, consecutivi.

Marcel Ciolacu și actualul europarlamentar PSD Mihai Tudose, vicepreședinte PSD, originar chiar din orașul dunărean, au făcut un ocol la sediul Ministerului Transporturilor, unde urma să se semneze contractul, înaintea ședinței partidului condus atunci de Liviu Dragnea, unde urma să li se decidă soarta, a povestit, vineri, actualul lider al social-democraților.

Ulterior, după ședința CEx – unde i s-a retras sprijinului după declarațiile despre unii miniștri făcute fără consultarea partidului – pe site-ul Guvernului a fost publicat anunțul demisiei.

„Ne-am urcat în maşină să plecăm spre Guvern să ne luăm pozele copiilor şi ficusul”

Marcel Ciolacu a povestit, în fața presei „filmul” semnării contractului. „Sorin Grindeanu a fost desemnat de partid să fie prim-ministru al României și cred că în fișa de acuzații a fost, cred că e prima oară în care se zice, și faptul că a transferat 500 de milioane de la ITI Delta Dunării (Asociaţia pentru Dezvoltare Intercomunitară Investiţii Teritoriale Integrate Delta Dunării – n.r.), și la recomandarea consiliului județean Tulcea, pentru că acești bani s-ar fi pierdut, s-ar fi dat înapoi la Comisia Europeană, știți mecanismul, în urma unei vizite făcute a Brăila, făcute cu dl Mihai Tudose – erați la Economie, membru al Guvernului”, a povestit actualul lider PSD.

„Știţi, cea mai mare greşeală pe care a făcut-o ,din punctul meu de vedere, PSD, s-a făcut ședința, s-a hotărât ca domnul Grindeanu să nu mai fie prim ministru, să fie domnul Tudose de data aceasta prim ministru, dânsul având inspiraţia să mă ia şi pe mine vicepremier. După câteva luni, cred că egale lunile de mandat între dvs și dl Grindeanu, am fost chemaţi de conducerea superioară de partid, înfieraţi proletar, şi am înţeles mesajul atât eu, cât şi colegul meu Mihai, amândoi ne-am urcat în maşină să plecăm spre Guvern să ne luăm pozele copiilor şi ficusul. Cu adevărat în drum spre Guvern, fără să ştie nimeni, am făcut o deviere aranjată cu ministrul Transporturilor, Felix Stroe, la Ministerul Transporturilor, unde în ultimele ore de mandat al lui Mihai Tudose s-a semnat contractul de la acest pod la care acuma cu toţii venim în pelerinaj”, a detaliat Marcel Ciolacu istoricul trăit personal.

Momentul semnării contractului, în ultimele ore ale mandatului de premier al lui Mihai Tudose, înainte de ședința Comitetului Executiv Național al PSD, a fost marcat printr-o conferință de presă a cărei înregistrare video este disponibilă  și azi pe contul de Youtube al Guvernului.

Ce prevedea contractul de acum patru ani

Contractul pentru proiectarea şi execuţia podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila, a fost semnat astfel, la 18 ianuarie 2018, la sediul Ministerului Transporturilor între CNAIR S.A. şi Asocierea ASTALDI S.p.A. – IHI INFRASTRUCTURE SYSTEMS CO. LTD., în prezenţa premierului Mihai Tudose, a Ministrului Transporturilor, Felix Stroe, a ministrului Fondurilor Europene, Marius Nica, şi a Directorului General al CNAIR, Ştefan Ioniţă, după cum arăta un comunicat al – pe atunci – Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România.

Conform comunicatului de presă de la acea vreme, durata contractului cu o valoare de 1.995.932.260,25 lei, fără TVA  era de 48 de luni, din care 12 luni proiectare și 36 luni executie, iar perioada de garanție a  lucrărilor va fi de 120 luni. (articolul integral pe GÂNDUL)