Marea păcăleală care le „stoarce” buzunarele jucătorilor în casino. Ce este „The gambler’s fallacy”

Publicat: 25/05/2023 | 17:15
Ce reprezintă „The gambler's fallacy” și cum sunt oamenii păcăliți la jocurile de noroc / Sursă foto: Pexels

La momentul actual, în România sunt active peste 12.000 de săli de joc (pariuri sportive și slot machine), iar pe platformele dedicate există 400.000 de conturi active. Păcănelele au „acaparat” piața jocurilor de noroc, în ultimii ani, iar potrivit unui studiu din anul 2019, un bărbat din patru cade în patima pariurilor. Buzunarele jucătorilor sunt „stoarse” de o mare păcăleală! Iată mai jos, în articol, ce reprezintă „The gambler’s fallacy” și ce pachet legislativ a ajuns pe masa oficialilor din Parlament.

În România, aproape că nu există zonă lipsită de localurile special amenajate pentru pasionații de jocuri de noroc. Păcănelele, slot machine-urile, pariurile sportive se regăsesc, aproape, la tot pasul. Unele dintre ele sunt concurente pe aceeași stradă și sunt poziționate și în apropiere de unitățile de învățământ. Acest aspect poate deveni o problemă majoră – spun mulți oameni. Iar logica din spate e destul de simplă.

Jocurile de noroc, o „boală” a societății existente

Totuși, în ultimii ani, în România s-au tot deschis astfel de spații unde majoritatea cetățenilor își pierd banii pe bandă rulantă. La momentul actual, sunt active peste 12.000 de săli de joc (pariuri sportive și pentru slot machine-uri), existând, în același timp, 400.000 de conturi active ale pasionaților de jocuri de noroc, pe platformele de specialitate. În anul 2019, potrivit unui studiu, un bărbat din patru pică în patima jocurilor, iar buzunarele sunt golite imediat. Iar pierderile atrag, în același timp, și alte probleme. Iar problemele pot fi legate de fenomenul „The gambler’s fallacy”.

Vezi și PASIUNEA PENTRU JOCURILE DE NOROC L-AU DISTRUS. LA CE GEST RUȘINOS A RECURS UN TÂNĂR DIN CRAIOVA

A fost pregătit un pachet legislativ: interdicția de 300 de metri

Pentru că, în România, jocurile de noroc au luat o amploare în ultimii ani, acest aspect a împins către aplicarea unor noi reglementări. Practic, au fost propuse 6 demersuri legislative separate concepute de parlamentari. În acest moment, propunerile se află pe masa oficialilor din Parlament.

Prin intermediul inițiativei legislative, se dorește următoarea speță: sălile de joc nu pot fi amenajate la o distanță mai mică de 300 de metri de școli, spitale, parcuri, biserici, la parterul blocurilor, dar și în zonele în care populația este sub 5.000 de locuitori.

De aceea, există un pachet de legi pe 6 capitole, și anume:
– Fără păcănele lângă unitățile de învățământ;
– Fără reclame stradale la jocurile de această tipologie;
– Fără păcănele la parterul blocurilor, la sate ori lângă alte localuri cu acest specific;
– Nu poți fi și controlor, și jucător în același timp;
– Disclaimer reclame jocuri de noroc (pe modelul de la țigări);
– Fără săli de jocuri de noroc care apar imediat, peste noapte.

Vezi și A „SPART” BANII FIRMEI LA PĂCĂNELE! SUMA IREALĂ PE CARE ANGAJATUL UNUI RESTAURANT DIN SIBIU A PIERDUT-O LA APARATE

„The gambler’s fallacy” sau eroarea de logică a jucătorului

De altfel, în cazul persoanelor pasionate de jocurile de noroc, s-a identificat un „fenomen”, și anume „The gambler’s fallacy”. Cu alte cuvinte, este vorba despre un mecanism psihologic care se declanșează în cazul jucătorului, și anume eroarea de logică. Cum se manifestă? Simplu: jucătorii merg din casino în casino, în speranța că vor reuși, în cele din urmă, să aibă parte de un câștig. După ce au experimentat o serie de pierderi, mecanismul psihologic este declanșat și merg la următorul local de această tipologie, refuzând să vadă fiecare joc ca fiind independent de cel anterior. Jucătorul le consideră interconectate.

În țara noastră, eroarea de logică este potențată de numărul mare de săli pentru pariuri sportive sau jocuri de noroc. De aceea, inițiatorii legii doresc să impună amplasarea lor la o distanță minimă de 300 de metri. De altfel, tot prin propunerea legislativă se dorește ca reclamele/publicitatea pentru jocurile de noroc să aibă un mesaj prin care jucătorii să fie avertizați de riscurile la care se expun. Reclamele nu trebuie să conțină promisiunea unui câștig, arată ziare.com.

Sursă foto: Pexels