Primarul Oprescu a inaugurat parcarea de la Universitate. Vezi aici cum arata si cat te costa sa-ti lasi masina acolo!

De: Cancan
Publicat: 15/11/2012 | 23:00

Intrarea in parcarea de la Universitate se va putea face prin strada Academiei si Toma Caragiu, iar iesirea – pe Bulevardul I.C. Bratianu. Toate rampele sunt prevazute cu un sistem de degivrare automat, accesul pietonal se realizeaza pe scari si pe trotuarele rampelor din str. Academiei si b-dul I.C. Bratianu, iar prin str. Toma Caragiu se poate ajunge la parcarea subterana atat cu liftul, cat si pe scari.

 

In interior sunt prevazute patru automate de plata, monitorizate, ce permit plata cash sau cu carduri bancare. In primele doua saptamani parcarea va fi gratis, urmand ca apoi, in luna urmatoare perioadei de promotie, primele doua ore sa fie gratuite, iar urmatoarele ore vor fi taxate cu 2,5 lei. Din ianuarie 2013, tariful va fi de 2,5 ron/ora, iar in weekend si zilnic, de la 20.00 la 6.00, va fi un leu pe ora. De asemenea, vor fi disponibile si abonamente, care vor costa: abonati 24 ore/autoturism – 499 RON/luna, abonati 24 ore/motocicleta – 199 RON/luna, abonati 10 ore/ flexibil pe zi – 349 RON/luna sau abonati 10 ore/flexibil/noapte -149 RON/luna.

 

“E prima parcare subterana in apropierea kilometrului 0, care decongestioneaza zona din jurul Pietei Universitatii. 8000 de metri patrati din piata devin pedestriali. Parcarea are 425 de locuri plus 21 pentru motociclete. Cetatenii Bucurestiului pot sa beneficieze si ei de ceea ce alti cetateni din Uniunea Europeana beneficiaza de un numar de ani, ma refer la tarile de larga respiratie democratica, ceea ce ne dorim si noi pe viitor. Urmeaza parcarea subterana de la Edgar Quinet, care va avea legatura cu parcarea de la Intercontinental. Da, a durat un an si noua luni, am incercat sa grabim atat cat am putut fara sa deranjam foarte mult”, ne-a declarat primarul Capitalei, Sorin Oprescu.

Urmatoarea parcare din zona centrala a Capitalei care va fi facuta este cea de la Edgar Quinet, care va avea o capacitate de aproximativ 320 de locuri. Aceasta se va realizata tot in parteneriat public privat, iar lucrarile incep anul viitor. Parcarea Edgar Quinet va fi interconectata cu parcarea subterana, deja existenta de la Intercontinental, care are circa 1.000 de locuri, iar asta inseamna ca soferii vor avea la dispozitie circa 1.750 de locuri de parcare in zona centrala.

Parcarea de la Universitate este prima parcare subterana construita in ultimii 22 de ani in Capitala si a fost facuta in parteneriat public-privat. Investitia a fost de aproximativ 10 milioane de euro, iar Municipalitatea nu a platit niciun ban, costul fiind suportat de catre firma. Primaria Capitalei va incasa aproximativ 25 la suta din ce produce firma care administreaza parcarea. Lucrarile pentru constructia parcarii au inceput in aprilie 2011, iar capacitatea acesteia este de 425 de locuri pentru autoturisme si 21 pentru motociclete.
De asemenea, parcarea are un dispecerat cu o prezenta permanenta, dotat cu un sistem centralizat si de comanda a intregului sistem de instalatii si monitorizare. La fiecare intrare in parcare va fi indicat numarul de locuri disponibile pe fiecare nivel, astfel conducatorul auto sa se poata orienta din timp. Pentru reducerea consumului nejustificat de energie, precum si pentru economisirea resurselor, iluminatul parcarii se realizeaza in stadii, prin detectori de prezenta ce activeaza sistemele de iluminat. In primavara anului viitor, parcarea va avea si o spalatorie auto, ce va fi situata la subsolul minus unu. Nici exteriorul nu a fost uitat, la surpafata au fost plantati mesteceni si stejari rosii, iar pentru amenajarea pietei s-a utilizat, pe langa betonul alb, piatra cubica recuperata de la b-dul Aviatorilor.

La inaugurarea parcarii a fost prezent si fostul premier Calin Popescu-Tariceanu , care a tinut sa il felicite pe Sorin Oprescu pentru constructia parcarii. De altfel, Tariceanu a declarat ca in urma cu 34 de ani, în calitate de inginer, a inceput lucrarile la cel mai mare parcaj subteran din Bucuresti, cel de la Bucur Obor. “Au trecut 33 de ani, perioada in care in Bucuresti nu s-a construit nici macar o singura parcare subterana. Acesta este motivul pentru care strazile, astazi, sunt supraaglomerate, trotuarele la fel, traficul este un calvar pentru multi, pentru cei care sunt la volan, dar nu in ultimul rand pentru pietoni care trebuie sa se strecoare, cu chiu, cu vai, printre masini. Cand am auzit ca primarul doreste sa ia decizia sa construiasca o parcare subterana la Universitate, m-am bucurat, si intr-adevar,iîn discutiile cu domnul primar i-am dat tot sprijinul moral”, a spus Tariceanu.
(Alex Saulea)