Proiectul ”Calea ferată București-Otopeni”, pe biroul premierului Viorica Dăncilă. Singurul patinoar din Capitală, în pericol

Publicat: 04/07/2019 | 13:16
Calea ferată București-Otopeni, pe biroul premierului Viorica Dăncilă

Proiectul căii ferate care ar urma să facă legătura între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni este unul controversat. Conform Evenimentului Zilei, zeci de proprietari sunt revoltați, iar singurul patinoar funcțional din București se află în pericol. Patinoarul a fost construit de omul de afaceri Ion Țiriac, iar în aceeași clădire funcționează și sala de gimnastică a Nadiei Comăneci, întreaga construție fiind o colaborare între Fundația Ion Țiriac și Fundația Nadia Comăneci.

Eduard Pană, administratorul patinoarului, a declarat pentru evz.ro că există riscul ca această bază să fie închisă, iar mii de copii – care vin, gratuit, să se antreneze – vor fi afectați. Oamenii din zonă au strâns deja 1.500 de semnături, alăturându-se demersului și numeroase personalități ale sportului, dar și părinți și bunic ai micuților. Semnatarii solicită modificarea controversatului proiect și o întrevedere cu premierul Viorica Dăncilă.

Oamenii din zonă, nemulțumiți de felul în care se fac exproprierile

Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind Tronsonul de cale ferata Bucuresti – Nord – Otopeni, aflat în dezbatere publică, provoacă deja controverse. Oamenii care locuiesc în apropierea viitoarei linii sunt nemulţumiţi de modul în care se fac exproprierile şi spun că trenurile vor trece la doar câţiva metri de casele lor. În această situaţie sunt 63 de proprietari care au terenuri sau case pe locul unde ar urma să fie construit tronsonul de cale ferată. Totodată, în acea zonă este amplasat singurul patinoar din Capitală, Telekom Arena, construit și administrat de Fundația Ion Țiriac.

Eduard Pană: ”Oază de gheață care a salvat hocheiul juvenil”

Eduard Pană este de părere că finalizarea unui astfel de proiect controversat va perturba iremediabil activitatea copiilor. Și a oferit o soluție de rezervă.

„Construcția va perturba clar această adevărată oază de gheață care a salvat hocheiul juvenil. Părinții și bunicii copiilor din toate localitățile din jur ne mulțumesc că le oferim șansa micuților să practice un sport. Vă dați seama, odată cu începerea construcției vor fi aici zeci de camioane, zgomot, iar dacă se finalizează trenul va trece la mică distanță de patinoar unde nu mai poți face performanță”, a precizat Eduard Pană. Acesta a precizat că există, deja, o cale ferată care poate fi utilizată pentru a se ajunge la terminalul Aeroportului Otopeni, fără a fi necesară construirea unui nou tronson.

„Această cale ferată, începând cu spatele patinoarului unde se află gara, duce până la o clinică de aici din Otopeni. În spatele ei, este o cale ferată care probabil duce la Constanţa şi care se poate lega printr-un nod de cale ferată. Astfel, aceste linii vor fi duse la terminalul Otopeni făcând un mic ocol în Otopeni”, a declarat Eduard Pană, fost mare sportiv, component al lotului de hochei al României. (Citește mai mult pe Evenimentul Zilei)