Repararea frigiderelor ne ingheata nervii si buzunarele

De: Cancan
Publicat: 21/05/2007 | 00:00

Constatare. In Bucuresti, decat sa duci frigiderul la reparat mai bine faci un efort si iei unul nou. E mai rentabil! Alina Andrei O bautura rece intr-o zi caniculara este o adevarata binecuvantare. Ati avut, insa, ghinionul sa vi se strice frigiderul? Atunci, s-ar putea sa va racoriti abia la iarna! Si totusi, daca vreti sa-l utilizati mai devreme, trebuie evident sa apelati la un centru de reparatii electrocasnice. Odata ce ati decis sa-l folositi in continuare, pregatiti-va bine financiar. Cu toate ca nu este o investitie pentru toate buzunarele, cel mai simplu ar fi sa cumparati un frigider nou.

Servicii proaste si costisitoare

Tarifele percepute numai pentru constatarea defectiunii incep de la 25 de lei, in cel mai fericit caz, si ajung la 50 de lei la un centru autorizat pentru aparatele electrocasnice produse de firme cu renume. Inainte de a fi de acord cu deplasarea agentului, interesati-va care este costul. La un astfel de service, persoana de la receptie ne-a luat peste picior in momentul in care am intrebat care este tariful deplasarii. „Va trimitem acum un depanator. Bineinteles ca o sa coste. Da? ce nu aveti bani?”, ne-a spus sec angajatul centrului. Dupa constatarea defectiunii si pana la repararea propriu-zisa mai este cale lunga. Abia dupa ce persoana autorizata de la centrul de reparatii s-a deplasat la sediul solicitantului, urmeaza sa vada daca se poate remedia defectiunea. In caz contrar, sau atunci cand reparatia este foarte costisitoare, ati platit degeaba deplasarea. „La modelele mai noi, costa foarte mult piesele. Majoritatea clientilor prefera sa cumpere alte frigidere, decat sa plateasca jumatate din costul aparatului numai pentru reparatie”, ne-a spus Valentina Dumitra, asistent manager la un service. In conditiile in care vi s-a confirmat ca toate componentele defecte vor fi inlocuite, puteti astepta cel putin doua saptamani doar pana la procurarea pieselor. Asta daca centrul nu uita ca urma sa va repare frigiderul. Oricum, service-ul care a constatat defectiunea ar putea sa va ceara inca o data banii, pentru inca o deplasare, pe motiv ca nu stie care din angajati a fost trimis la domiciliul clientului. Iar chitanta pentru prima deplasare este greu de obtinut pentru ca depanatorii veniti la domiciliu stiu intotdeauna sa „uite” chitantierul in masina. „V-o aducem cand venim cu piesele, ca am parcat masina mai departe si ne grabim tare, ca avem o gramada de solicitari”, ti se serveste cu un aer foarte serios.

Piesele de schimb, o raritate

Oricare ar fi situatia, trebuie sa achitati cel putin un avans din costul componentelor ce urmeaza sa fie inlocuite, inainte ca frigiderul sa fie reparat. „Dupa ce am platit contravaloarea pieselor care urmau sa fie schimbate, a venit un muncitor de la centrul respectiv pentru a le inlocui. A bagat frigiderul in priza si a zis: „Gata merge!” Frigiderul a functionat, insa, numai o singura zi”, ne-a declarat Ciprian Toader. Aproape toate centrele nu au piese de schimb pentru modelele scumpe sau noi. Pentru a evita aceste situatii, atunci cand apelati la un astfel de centru, solicitati factura si fisa cu piesele care au fost inlocuite. „Clientul ar trebui sa ceara o legitimatie a persoanei care s-a deplasat pentru a constata defectiunea aparatului”, ne-a mai spus Valentina Dumitra. Asadar, evitati sa cadeti la mica invoiala cu depanatorul, deoarece, daca frigiderul se va strica, nu puteti face reclamatie.