Revoltă la Digi RCS RDS România. Motivul supărării este legat de Digi 24, televiziunea de știri deținută de companie

Publicat: 02/02/2024 | 16:42

Scandal mare la Digi RCS RDS! Compania de televiziune este revoltată că postul de televiziune Digi 24 nu se vinde atât de bine la ați furnizori.

RCS RDS a ajuns să se plângă la CNA că postul Digi24 nu se vede bine în rețelele Vodafone şi Orange. Într-o reclamaţie trimisă la CNA, compania care deține televiziunea de ştiri precizează că telespectatorii abonaţi la furnizorii cu pricina au reclamat calitatea slabă a semnalului. Societatea îi acuză pe operatori că ar prelua semnalul „din surse necunoscte” de pe satelit.

În schimb, reprezentanții operatorilor Vodafone și Orange afirmă că nu au avut nicio intervenție asupra semnalului de la Digi24.

„Încă de la momentul sesizărilor primite, s-a purtat o corespondenţă bogată pe această temă.

În cadrul acestor discuţii am reiterat inclusiv faptul că reclamata trenează de foarte mult timp şi nu dorim altceva decât ca ambele societăţi să preia şi să retransmită semnalul Digi 24 prin cablu digital, în ambele formate de emisie puse la dispoziţie SD şi HD, similar cu celelalte programe de ştiri retransmise.

Deorece până în prezent nu s-a produs nici o modificare, solicităm CNA să verifice cele reclamate şi să dispună măsurile necesare pentru remedierea acestei situaţii”, precizează RCS RDS în reclamaţia către CNA.

Citește și: COLOSALA LOVITURĂ PE CARE DIGI RCS RDS O PREGĂTEȘTE ÎN SECRET. PIAȚA PE CARE COMPANIA ROMÂNEASCĂ VREA SĂ O CUCEREASCĂ

Scandal la Digi RCS RDS! Compania a făcut plângere la CNA

În ședința CNA, Dumitru Rahău, directorul editorial Digi24, a precizat:

„Toate canalele principale concurente Digi24, de pe nişa de ştiri, au emisie full HD pe toate reţelele de cablu din această ţară, cu excepţia unuia, Digi24 care este văduvit de această retransmisie la calitate înaltă pe cele două reţele menţionate în sesizarea noastră.

Considerăm că acest lucru aduce un prejudiciu din toate punctele de vedere canalului nostru de televiziune şi solicităm o remediere rapidă a acestui aspect.”

Pentru a se apăra, operatorul Orange a trimis-o în ședința CNA pe Adina Mitroiu.

„Digi24 este preluat atât în SD cât şi HD. Este pus la dispoziţia clienţilor în format SD pentru că în format HD o bună parte din ei nu l-ar vedea, dar în cablu este în full HD aşa cum este pus la dispoziţie de către Digi.

Mai mult de atât, este o problemă care a fost semnalată colegilor de la Digi de un an şi jumătate, că era probleme cu semnalul.

În cursul lunii decembrie, s-a pus la dispoziţie o nouă conexiune, care într-adevăr nu a fost preluată încă, colegii mei de la inginerie lucrează la asta. Dar timp de un an jumate, nu s-a întâmplat nimic, s-a întâmplat în decembrie.

Niciodată semnalul nu a fost preluat din, cum aţi spus dumneavoastră, „surse necunoscute”.”, a transmis Adina Mitroiu.

Și Vodafone a replicat:

„Am aflat acum, în şedinţă, despre acuzaţiile care ni se aduc, şi anume că Vodafone nu foloseşte o sursă oficială, „preia semnalul din surse necunoscute” de pe satelit. Nu ştiu exact la ce se referă, aici ar trebui să dea detalii exacte, pentru că din punct de vedere tehnic nu te poţi exprima în felul acesta.

Vreau să reamintesc consiliului că la data la care a părut Digi24, având în vedere cine era deţinătorul licenţei audiovizuale, am vrut să fim cât mai riguroşi în respectarea legii şi a durat o perioadă de timp până când Digi24 a intrat în reţea, la vremea aceea era UPC.

Prin urmare, am folosit echipamentele instalate de RCS. Există echipamente de recepţie şi satelitul configurat aşa cum a fost făcut la vremea respectivă, nu s-a schimbat nimic.

Afirmaţia că folosim alte surse este cel puţin tendenţioasă şi nu are nicio legătură cu realitatea.

A venit o solicitare din partea radiodifuzorului să preluăm acest semnal din NXDATA şi urmează în timp destul de scurt să fie preluat de acolo.

Asta înseamnă o cheltuială din partea noastră şi preluarea semnalului se va face, dar proiectul prin care se vor configura toate circuitele şi se vor face toate plăţile necesită nişte aprobări.

Este Interesul nostru să avem un semnal de calitate.”, a declarat Cornel Marian, reprezentantul Vodafone în ședința CNA.

După discuții, CNA nu a formulat nicio propunere, ci a convenit cu Orange România și Vodafone să remedieze problemele tehnice legate de emisia Digi24.

Citește și: DIGI RCS-RDS OFERĂ TUTUROR ROMÂNILOR CÂTE UN SMARTPHONE REDMI NOTE 13. CE TREBUIE SĂ FACI