Românul refuzat de vânzătoarea de la Kaufland rupe tăcerea: „Singura mea dorinţă a fost să…”

De: Cancan
Publicat: 01/09/2017 | 18:37

„Au apărut pe internet reacţii din partea comunităţii maghiare, cum că eu aş fi acordat un interviu nu ştiu cărui ziar maghiar :)))) Stau şi mă întreb de unde invenţia aceasta? Afirm aici clar şi răspicat că nu am acordat niciun interviu nimănui deşi am primit invitaţii din partea presei centrale. Clipul nu are nicio legătură cu Ziua Limbii Române, e pură coincidenţă, nu am instigat pe nimeni la nimic, nu am jignit maghiarii cu absolut nimic, am prieteni maghiari apropo… Singura mea dorinţă a fost să mănânc o porţie de mici cu muştar, dar din păcate asta nu s-a mai întâmplat deoarece am fost întâmpinat cu un refuz din partea vânzătoarei când a văzut că vorbesc limba română, iar cireaşa de pe tort a fost înjurătura ei, care se aude foarte clar pe filmare. Unii maghiari au spus că filmul e regizat, că am plătit vânzătoarea să se comporte aşa, ba că e trucat, ba că nu ştiu ce inepţii. Nu ai cum să truchezi afirmaţiile clare şi nici ura celor de la rând care strigau în gura mare că atunci când ajungi în ţinutul secuiesc, trebuie să ceri mâncare în limba maghiară. Acest videoclip nu demonstrează decât realitatea din zona respectivă, realitate trăită şi confirmată de zeci de mii de români ajunşi pe acolo. Semnat, Miliţianul”, a transmis bărbatul în urmă cu puţin timp.

Scena a avut loc la un hipermarket din Odorheiul Secuiesc

Un cetăţean român a fost la un pas să fie linşat în Ţinutul Secuiesc. Vlogger-ul „Miliţianul” a ajuns la un hipermarket Kaufland din Odorheiul Secuiesc şi a dorit să-şi cumpere o porţie de mici. I-a dat vânzătoarei 10 lei şi a cerut, pe un ton politicos, mâncarea. Vânzătoarea a luat banii şi, la scurt timp, l-a înjurat pe cetăţeanul român în limba maghiară. După câteva zeci de secunde, lucrătoarea de la hipermarket i-a dat banii înapoi. „Miliţianul” a cerut explicaţii şi a încercat să afle de ce nu este servit.

O persoană aflată la rând i-a atras atenţia cetăţeanului român că trebuie să vorbească în limba maghiară pentru că se află în Ţinutul Secuiesc. “Cum este posibil să nu mă serviţi pentru că sunt român? Sunt curios ce zic superiorii de la hipermarket”, a spus „Miliţianul”.

La scurt timp, o altă persoană aflată la rând l-a luat în colimator pe cetăţeanul român: “Aici trebuie să ştii ungureşte. Nu-ţi convine, pleacă de aici! Du-te în Bucureştiul tău”. Şocat de modul în care este tratat, acesta a ales să plece. “Sar ungurii la bătaie! Este incredibil ce se întâmplă aici”, a spus acesta în timp ce se afla la volanul maşinii.

Kaufland a reacţionat oficial: „Este un comportament de care ne dezicem”

După ce bărbatul a publicat imaginile video, iar cazul a fost mediatizat, hipermarketul Kaufland a transmis un comunicat oficial, în care a informat că se dezice de comportamentul angajatei respective.

“Cu privire la cazul care a avut loc în Odorheiu Secuiesc, în data de 31 august 2017, compania Kaufland România transmite următoarele precizări:

Regretăm atitudinea angajatei din cadrul magazinului din Odorheiu Secuiesc. Este un comportament de care ne dezicem, Kaufland având o serie de principii care pun respectul faţă de clienţi şi amabilitatea pe primul loc.

Vă asigurăm că, potrivit procedurilor interne ale companiei, am demarat deja o investigaţie şi vom lua toate măsurile pentru a evita pe viitor astfel de situaţii, inclusiv introducerea cursurilor de limba română. Subliniem că, potrivit legii, eventualele măsuri care vor fi decise vor fi confidenţiale, deoarece ţin de relaţia angajat-angajator, respectând astfel dreptul la viaţa privată.

În acest moment, ca urmare a primelor noastre investigaţii, venim cu o serie de precizări care să contureze contextul în care s-a realizat filmarea.

La ora la care a avut loc discuţia filmată la punctul Grill (9:47), programul de lucru cu clienţii nu începuse încă, angajata fiind implicată în sarcinile obişnuite de pregătire pentru deschiderea oficială de la ora 10:00. Din acest motiv, casa de marcat nu era încă operaţională, iar aceasta nu a putut încheia procedura de încasare, neputând servi astfel clientul şi restituindu-i suma.

De asemenea, din imaginile surprinse de camerele de supraveghere din parcare, reiese că autorului filmului i s-a comunicat orarul de funcţionare în prealabil.

Acesta a venit la punctul Grill într-un interval de 16 minute de trei ori, înainte de începerea programului, în intervalul 9:31 – 9.47, purtând discuţii cu angajata.

Încă de la prima vizită, care a durat aproximativ un minut (de la ora 9:31:25 până la ora 9:32:27), clientului i s-a comunicat că programul de lucru nu începuse încă la acea oră şi din acest motiv nu putea fi servit. Cu toate acestea, el a revenit a doua oară la ora 9:37 şi apoi a treia oară la ora 9:47, când a pornit camera de filmat, înregistrând o reacţie ca urmare a unor interacţiuni anterioare.

Autorul filmului a omis să precizeze că filmarea dată publicităţii este în fapt a treia discuţie cu angajata noastră.

Cu toate acestea, nu tolerăm un astfel de comportament în relaţia cu un client în niciunul din magazinele noastre din ţară, indiferent de regiune şi vom lua măsuri conform regulamentului intern.

Kaufland este o companie în care lucrează oameni de diferite naţionalităţi şi toţi punem pe primul loc amabilitatea şi respectul faţă de client, aspecte absolut definitorii pentru activitatea noastră, oriunde am lucra”, a transmis Kaufland într-un comunicat.