Scandal la Spitalul Județean de Urgență Craiova. Pacient ținut șapte ore pe masa de operație, de un chirurg care a refuzat să îl opereze

Publicat: 11/06/2018 | 13:47

Un pacient de la Spitalul Judeţean de Urgenţă Craiova a trăit momente de coşmar, duminică seară, după ce a stat mai bine de șapte ore pe masa de operaţie, pentru că medicul a refuzat să-l opereze. 

Este vorba de un medic urolog, care a refuzat să se deplaseze într-o altă sală de operaţie decât cea a secției, deşi există un protocol în acest sens, care prevede că acești specialiști pot opera în sălile de operaţie din clinicile de chirurgie, atunci când nu există personal medical în urologie care să asigure urgenţa.

În cele din urmă, după şapte ore, a fost chemat de acasă un alt medic care l-a operat pe bărbat. Conducerea spitalului a demarat o anchetă şi a anunțat că va lua măsuri în privința medicului respectiv. 

Medicul a susținut că nu are cu cine să opereze

Aurel Drugă a ajuns, duminică la prânz, la Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului Judeţean de Craiova cu dureri în zona genitală. A fost diagnosticat şi apoi i s-a recomandat să fie operat de urgenţă. A fost dus în sala de operaţie în secţia de urologie, de către medicul de gardă. Numai că aici, surpriză.

„- L-am rugat pe domnul doctor să mă coboare un etaj mai jos să mă opereze şi a refuzat.

– Aveaţi dureri?

– Da, foarte mari.

– Ce vi se spunea?

– Că nu are cu cine.

– Asta v-a spus domnul doctor?

– Da. M-a ţinut şapte ore acolo”, a spus pacientul.

„- Aţi stat șapte ore cu pacientul în sala de operaţie?

– Da. Numai eu cu pacientul, pentru că asistenta şefă şi cu responsabila de bloc operator refuză permanent să facă program tura a doua şi a treia în blocul operator”, spune medicul acuzat, Mugur Riza.

Managerul spitalului i-a cerut scuze bolnavului

După șapte ore, conducerea spitalului a decis să cheme de acasă un alt medic să opereze bolnavul care aşteptase în tot acest timp pe masa de operaţie.

Conducerea spitalului a demarat o anchetă. (VEZI ȘI: ANDREEA MARIN S-A INTERNAT ÎN SPITAL)

„Eu mi-am prezentat scuzele acestui pacient care a fost extrem de înţelegător, a sesizat şi dânsul unde este problema, am prezentat scuze în numele spitalului, din fericire viaţa nu i-a fost pusă în pericol, dar a fost un timp de aşteptare inutil”, spune Alin Demetrian, managerul spitalului.

După ce va fi externat, pacientul spune că va depune plângere la Colegiul Medicilor Dolj împotriva medicului urolog.