Toți elevii trebuie să știe! Cu ce schimbări începe noul an școlar

Publicat: 18/08/2020 | 16:42
Elevii, bulversați de declarațiile lui Ludovic Orban: „Domnilor guvernanți, începem sau nu școala?”

Noul an școlar bate la ușă, iar elevii trebuie să știe că acesta va începe cu ceva schimbări față de anii precedenți. Potrivit noilor informații, anul școlar va debuta cu o oră în plus pentru elevi. 

Potrivit informațiilor oferite de un membru al Guvernului, orarul elevilor ar putea arăta diferit, începând cu acest nou an școlar. Mai exact, anunțul a fost făcut de către Ministrul Tineretului și Sportului, Ionuț Stroe, care a spus că elevii ar putea avea încă o oră de sport în plus.

Mai mult, Ionuț Stroe a menționat faptul că această nouă schimbare va fi adaptată situației epidemiologice din România.

„Deja am gândit acest lucru împreună cu Ministerul Educaţiei. Vom avea o oră în plus, această oră va fi adaptată condiţiilor în care ne desfăşurăm viaţa până vom avea o soluţie medicală”,a declarat Ionuț Stroe.

Noul an școlar începe fără triaj epidemiologic

Ministerul Sănătății a decis să renunțe la procedura prin care copiilor ar fi urmat să li se ia temperatura la intrarea în școală. Durează și provoacă înghesuială la ușa școlii, a explicat secretarul de stat Dragoș Garofil.

Totodată, oficialul a mai spus și că părinții vor fi aceia care trebuie să verifice, în fiecare dimineață, starea de sănătate a copiilor.

„Un triaj zilnic va trebui să fie făcut acasă. Părinții să evalueze starea de sănătate, să termometrizeze copilul. Când are febră, copilul nu trebuie adus la școală. E o măsură obligatorie.

Una din măsurile esențiale e de a separa pe cât posibil grupurile. Interacțiunea între clase să fie cât mai mică, astfel încât atunci când apare un caz, el să fie izolat la nivelul acelei clase”, a declarat Dragoș Garofil, secretar de stat în Ministerul Sănătății, potrivit Digi24.

Pe de altă parte, Monica Anisie a spus că programul elevilor la şcoală va fi unul normal, cu ora de curs de 45 sau 50 de minute, menţionând că se ia în calcul realizarea circuitelor în cadrul unităţilor de învăţământ la venirea copiilor, după modelul aplicat la examenele naţionale.