Traficul „cu sot-fara sot” al lui Ceausescu, importat de chinezi

De: Cancan
Publicat: 22/07/2008 | 00:00

INFERN. Asa arata bulevardele din capitala chineza intr-o zi obisnuita de lucru Copie. Autoritatile de la Beijing vor sa evite aglomeratia utilizand sistemul impus de dictatorul roman in anii ’80 Dana Arama In Beijing a intrat in vigoare un sistem de circulatie alternativa, care va dura pe perioada Jocurilor Olimpice de Vara, si care are ca scop evitarea aglomeratiei si a poluarii mari din capitala chineza. Astfel, masinile vor circula in functie de ultima cifra de pe numarul de inmatriculare, metoda folosita si de dictatorul roman Nicolae Ceausescu (medalion) in anii ’80 si cunoscuta sub denumirea de „cu sot-fara sot”, informeaza Hotnews.ro. „Este nemaipomenit. E ca si cum ai conduce noaptea. Masura va aduce o mare usurare la Jocurile Olimpice”, a declarat un localnic, care s-a aratat extrem de multumit de noua inventie menita sa fluidizeze traficul din Beijing. „Traficul din capitala este infernal, in fiecare zi, fara exceptie. Orice sofer trebuie sa se inarmeze cu foarte multa rabdare ori de cate ori se urca la volan. Noua masura este binevenita pentru ca nu va face decat sa imbunatateasca in mod simtitor circulatia automobilelor”, a explicat un sofer din Beijing.

Peste 3,3 milioane de automobile

Regula va fi mentinuta pana in data de 20 septembrie si are menirea de a ajuta la imbunatatirea calitatii aerului din capitala Chinei. 10.000 de sportivi vor lua parte la Jocurile Olimpice de Vara, iar poluarea reprezinta una dintre cele mai mari probleme cu care se confrunta metropola asiatica. Conform statisticilor, in Beijing sunt peste 3,3 milioane de automobile, iar prin intermediul acestei masuri numai o parte dintre ele vor circula pe strazile si asa foarte aglomerate. In anii ’80, in Romania se aplica o regula de circulatie care prevedea ca masinile puteau circula alternativ in functie de ultima cifra a numarului de inmatriculare, para sau impara. Acest sistem se aplica insa numai duminica, iar motivatiile erau de natura economica, tinand de rationalizarea combustibilului.