Un afacerist român se plânge de lipsă de personal, deși oferă un salariu de 2.800 de euro. Domeniul care este accesibil multor persoane

Publicat: 24/01/2023 | 18:00
Marius Florin Bîndă deținea afaceri de peste 60 de milioane de euro

Florin Sitaru este un afacerist român care și-a deschis o firmă de transport în Italia. Compania pentru transportul mărfurilor se află în Piacenza, în nordul Italiei. Acesta se plânge că nu găsește persoane pe care să le angajeze ca șoferi pentru cele peste 30 de tiruri pe care le are. 

În timp ce unii români refuză să se angajeze și se plâng de salarii extrem de mici în România, alții refuză să se angajeze la firma românului. Salariile nu sunt deloc unele mici, dimpotrivă. Angajații vor avea un salariu de 2.800 de euro pe lună. (CITEȘTE ȘI: SE OFERĂ 6.000 DE LEI DE PERSOANĂ PE LUNĂ! CINE SUNT CEI CARE POT BENEFICIA ÎN ORICE MOMENT DE ACEȘTI BANI)

Se plânge de lipsă de personal, în ciuda salariului de peste 13.000 de lei

Românul se plânge că duce lipsă de angajați competenți în acest domeniu. Florin Sitaru este dispus să accepte în cadrul firmei sale și persoane care sunt începătoare, dar au dorința de a învăța. Bărbatul mărturisește că nici în Italia, nici în țara noastră nu a reușit să găsească personal.

„Nu mai găsesc personal competent. Aș accepta și începători, dar să aibă dorința de a învăța, să fie serioși. Le dăm chiar și banii înainte. Dar sunt din ce în ce mai puțini cei cu care se poate lucra.

Unii vin și-mi spun că vor să stea o lună, apoi să plece. E o nebunie totală, o criză care a început acum un an și devine din ce în ce mai presantă. Am căutat la început în Italia, apoi și în România”, a mărturisit Florin Sitaru, potrivit rotalianul.ro.

(VEZI ȘI: CEA MAI MARE SCUMPIRE A CARBURANȚILOR DIN 2023. CÂT COSTĂ UN LITRU AZI, 24 IANUARIE LA BENZINĂRII)

Șofer de tir. Sursă foto: Pixabay

Ce condiții le pune la dispoziție angajaților

Florin Sitaru a declarat că programul de lucru este unul destul de lejer. Cât despre condițiile de trai, angajații nu ar avea de ce să se plângă.

„Camioanele mele se întorc toate seara la garaj. Avem baie, bucătărie, service. Munca nu e multă, câteodată e de condus chiar 3 sau 4 ore pe zi. Noi nu îi punem pe șoferi la curse extenuante.

Iar salariile sunt între 2200 și 2800 de euro, așa cum prevede contractul național. Se fac contracte pe timp nedeterminat. Dacă se întâmplă, rareori, să doarmă un șofer pe drum, are asigurată cazarea, 30 de euro pe noapte”, mai spune Florin Sitaru.