Veste peste români! Se construiește o nouă autostradă. Va avea 49 de tuneluri și va trece prin munți

Publicat: 11/09/2022 | 15:29
Imagine reprezentativă. Sursă foto: Pixabay

O veste importantă pentru toți românii! O nouă autostradă se construiește. Aceasta va avea 49 de tuneluri și va trece prin munți. Iată în ce stadiu se află.

Românii se vor putea bucura, în curând, de o nouă autostradă. Tronsonul de autostradă Sibiu – Pitești se află, în prezent, în curs de execuție, iar cel de-al doilea lot (dintre localitățile Boița și Cornetu)  ar urma să fie construit de două companii din Turcia. Potrivit informațiilor, acesta ar fi cel mai complicat tronson din România, deoarece drumul va trece prin munți. Aproape 50 de poduri vor fi construite, șapte tuneluri și un eco-duct pentru animale. Investiția se ridica la un miliard de euro.

Vezi și MODIFICAREA DIN CODUL RUTIER 2022 CARE TE LASĂ FĂRĂ PERMIS. GREȘEALA GRAVĂ PE CARE O FAC ȘOFERII PE AUTOSTRADĂ

Autostrada Sibiu – Pitești se află în curs de execuție. Sursă captură: autostradasibiupitesti.ro

Citește și CELE MAI FRECVENTE CAUZE ALE ACCIDENTELOR RUTIERE. DE CE AUTOSTRADA SOARELUI A DEVENIT DRUMUL MORȚII

Autostrada ar putea fi construită în 4 ani

Lucrările pentru autostradă ar putea fi finalizate în patru ani. Românii vor avea parte de un peisaj spectaculos, prin munți.

“Autostrada este spectaculoasă. Sunt viaducte mari, tuneluri. Prețul este dat de piață, s-au înscris firme la licitație, acesta este prețul care a reieșit”, a transmis Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

“Folosim un sistem de cărucioare și se va betona tot podul din secțiuni de 4 sau 5 metri, înaintându-se simetric de pe fiecare cap de pilon (…) Vor fi, de fapt, două cărucioare (fiecare va betona o parte a podului pentru a nu risca un debalans) și după fiecare betonare trosoanele în sine vor fi tensionate ca să țină tot podul la un loc.

Ritmul de betonare în această tehnologie este în general de un tronson turnat la fiecare 7 zile.(…) Există 27 de structuri pe acest tronson de autostradă definite ca poduri (adică o deschidere mai mare de 5 metri) și încă 24 de structuri mai mici fabricate pentru trecerea animalelor și permeabilitatea în transversala autostrăzii (așa numitele ecoducte)”, a explicat inginerul Bogdan Alexandru, parte din proiect, conform CNAIR.

Sursă foto: Pixabay