Debandada Blue Air. Cum sunt umiliți pasagerii pe zborurile low-cost

Publicat: 15/05/2019 | 13:15

Românii sunt scandalizați din cauza serviciilor oferite de operatorul aerian Blue Air și a tratamentului la care sunt supuși. La Blue Air este, clar, o adevărată debandadă! În continuare, vă arătăm cum sunt umiliți pasagerii pe zborurile low-cost. Cazurile sunt de-a dreptul incredibile. Atenție, urmează dezvăluiri șocante, pe care CANCAN.RO, site-ul nr. 1 din România, vi le prezintă în exclusivitate!

Compania BLUE AIR a bifat, luni, un nou incident pentru care nu a oferit explicații, dar care i-a făcut pe pasageri să trăiască clipe de groază. Timp de patru ore, călătorii s-au simțit, pur și simplu, sechestrați. Au crezut, mai întâi, că sunt protagoniștii unui film de groază, pentru că autocarul care trebuia să-i transporte spre avion a ieșit efectiv de pe pistă și a intrat pe autostradă, fără să li se comunice ce urmează să se întâmple (TOATE DETALIILE AICI)!

“Check-in-ul era închis și nu ne putea îmbarca!”

După dezvăluirea făcută de CANCAN.RO, site-ul nr. 1 din România, un număr mare de pasageri ne-au trimis e-mail-uri în care au povestit, cu lux de amănunte, cum au fost batjocoriți de această companie aeriană low-cost.

În data de 5 aprilie am avut o experiență neplăcută cu ei. Aveam zborul la ora 21:35 de la Florența spre București. La ora 10 dimineața primesc un e-mail prin care mă informează că zborul va avea o întârziere de 1 ora și 5 minute și va trebui să ne prezentăm pentru efectuarea check-in-ului, securitate și îmbarcare conform noului orar de zbor.

Așa am și făcut, m-am prezentat cu o oră mai târziu. Când am ajuns la aeroport, alte persoane ca mine vorbeau cu poliția pentru că ghișeul de check-in era închis și noi ne puteam îmbarca deoarece nu aveam check-in-ul efectuat.

Personalul aeroportului ne-a spus că Blue Air-ul nu are decât o angajată pe două zboruri, ceea ce este imposibil. Nu trebuiau să trimită un astfel de mail dacă se știe că nu au personal, trebuia să lase călătorii să ajunga conform orarului inițial.

Eu și celalalte persoane aflate în cazul meu am început să sunăm la companie să facă ceva să ne putem îmbarca pentru că nu era vina noastră, ni s-a spus să așteptăm în aeroport un răspuns, a trecut o lună și nu am primit niciun răspuns.

Avionul cu care trebuia să plecăm nici măcar nu era aterizat. În timp ce noi așteptam răspunsul, a aterizat, era timp să se poate rezolva problema.

Le-am făcut și o reclamație pe site, dar, la fel, nu am primit niciun răspuns, următoarea reclamație va fi  la OPC”, a povestit, scandalizată, una dintre pasagere.

(VEZI ȘI: INCIDENT PE AEROPORTUL OTOPENI! AVION BLUE AIR ÎNTORS DUPĂ CE A LOVIT CU COADA PISTA)

Plată dublă pentru un loc normal

Eu, în două ocazii, am plătit pentru scaune 1A, dar rândul nu exista. Începea cu 1E sau cu 2. Am prins de fiecare dată loc normal când am plătit dublu. Fără informație la ckeck-in, nimic! Și trebuia să zbor la Lisabona, patru ore și jumătate…”, ne-a mai dezvăluit un alt pasager.

Cazurile sunt absolut șocante, iar reclamațiile la adresa Blue Air curg pe bandă rulantă. Persoanele care au avut probleme cu această companie ne pot scrie la pont@cancan.ro pentru inițierea unui proces colectiv!

Până în prezent, am intrat în posesia unui număr impresionant de plângeri. Așteptăm, în continuare, de la pasageri să facă public modul în care au fost tratați, de-a lungul timpului, de compania aeriană.

Apoi avocații CANCAN.RO, site-ul nr. 1 din România, vor iniția un proces comun altături de pasagerii înșelați.

Incidente pe bandă rulantă la Blue Air

Pe 31 octombrie 2018, un avion care aparținea companiei Blue Air și zbura pe ruta Cluj-Napoca – Dublin s-a depresurizat în aer! Măștile de oxigen au picat, iar oamenii s-au panicat foarte rău. Explicația pentru acest incident: decizia comandatului, care a venit ca măsură de precauție, în urma activării unor senzori la bordul avionului YR-BMP, care au indicat o posibilă depresurizare a cabinei.

(CITEȘTE ȘI: UN AVION BLUE AIR BUCUREŞTI A ATERIZAT DE URGENŢĂ LA BUDAPESTA)

Pe 2 aprilie 2018, alți pasageri Blue Air au trăit momente de panică după ce au decolat din Cluj spre București, iar aeronava începuse să ”trepideze ca o mașină de spălat stricată”, potrivit martorilor. Aeronava de tip Boeing 737 suferise avarii majore la un motor! Compania a declarat apoi că de vină ar fi fost un animal de mari dimensiuni, care, în timpul manevrelor de la decolare, pur şi simplu a fost aspirat în turbina motorului.

S-a auzit aşa ca o bubuitură şi a început să vibreze supertare avionul şi scotea sunete extra-ciudate, ca o maşină de spălat efectiv. Tot zborul a fost aşa. Am stat în aer cam 30 de minute sau mai bine, lumea era foarte panicată. Toţi se întrebau de ce sună aşa tare. Scaunele parcă aveau vibromasaj, dar totuşi am zis că poate aşa este aeronava respectivă şi am așteptat să zică pilotul ceva”, a declarat una dintre pasagere, citată de stirileprotv.ro.

După câteva zeci de minute, pilotul a anunţat că avionul are o problemă şi că se vor întoarce la sol.

Acționariat-fantomă în spatele companiei Blue Air

Presa a relatat, de-a lungul timpului, despre ”modul ostil de preluare al Blue Air” (Detalii AICI). Mai interesant este însă cine sunt, în mod oficial, în acest moment, acționarii celui mai mare operator aerian privat din România.

Rada Teodor Cristian, fost pilot la Blue Air, este acum acționar majoritar al companiei, potrivit boardingpass.ro. Acesta deține 99,9% din acțiuni (899 la număr) iar actualul director general, Marius Puiu, deține restul de 0,1% . De remarcat că Teodor Cristian Rada a achiziționat inițial 33% din acțiunile Blue Air, cu 9,9 milioane de euro, în condițiile în care el nu avea venituri în trecut.

Acționariatul companiei Blue Air Aviation SA era împărțit până de curând între Marius Puiu, Teodor Cristian Rada, Tudor Constantinescu și Luciana Păunescu. (VEZI AICI: Ce afaceri aveau acționarii Blue Air înainte de a prinde aripi)

Unul dintre acţionarii companiei, Marius Puiu, mai deţine firma Ravenclaw Consult. Despre această companie a sa, de consultanţă, se ştie că are 14 angajaţi, încă de la înfiinţare, din 2004, fiind mereu pe pierderi şi doar în 2017 a înregistrat un profit de 3,13 milioane lei. Puiu este cetăţean austriac din anul 2001, iar din 2016 a devenit şi consul onorific al Austriei la Constanţa. Zvonuri din mediul de afaceri vorbesc și despre posibile apropieri de serviciul de spionaj extern al României!

Marius Puiu susținea în 2017, referindu-se la preluarea companiei de la omul de afaceri Nelu Iordache, că ”a fost o decizie care a trebuit luată foarte repede, în mai puțin de 24 de ore”.

Marian Vanghelie a vorbit în trecut despre “orchestrarea arestării lui Iordache pentru a-i lua Blue Air-ul”.

Întreaga poveste a fost relatată de jurnaliștii de la Național: ”…în data de 6 aprilie 2013, la patru luni de la arestarea preventivă a patronului Blue Air, Gheorghe Răcaru – fost director general al Tarom, pe atunci acționar minoritar al Blue Air, convoaca pe neașteptate Adunarea Generală a Asociaților, scopul acelei adunări fiind chipurile suspendarea lui Nelu Iordache din funcția de administrator, motivul declarat fiind «imposibilitatea desfășurării activităților societății datorită stării de arest a administratorului».

Scopul nedeclarat, dar dovedit ulterior de acțiunile întreprinse de Răcaru, dar și prin decizia instanței de anulare a acelei suspendări netemeinice, a fost acela al desemnării unui Consiliu de Administrație compus din: Ionașcu Adrian, Vizental Rudolf, Philips Elen, adică persoane care puteau și doreau să participe la planul pus la cale de Răcaru Gheorghe, respectiv vânzarea de îndată a prosperei afaceri Blue Air către societatea înființată de o colaboratoare a sa mai veche și extrem de apropiată – Luciana Păunescu -, împreună cu alți trei asociați aflați tot în sfera de influență socio-profesională a lui Răcaru (foști piloți la Tarom, unde Răcaru a tăiat și a «spânzurat» ani la rând)”, se arată în articol.

Persoanele care au avut probleme cu BLUE AIR ne pot scrie pe adresa pont@cancan.ro pentru inițierea unui proces colectiv!

Răzvan Scarlat
Răzvan Scarlat este redactor la site-ul CANCAN.RO, care face parte din Grupul de Presă GÂNDUL. A avut prima tangență cu presa la vârsta de 23 de ani, când a început să scrie pentru fanatik.ro. Apoi a semnat articole pentru GOOOLSPORT și ZIUANEWS.RO. ... citește mai mult