Dispar magazinele Profi din România. Anunțul făcut de retailerul care deține rețeaua de supermarketuri

Publicat: 19/10/2023 | 17:46
Magazin Profi / Sursă foto: profi.ro

Potrivit cifrelor de afacere, rețeaua de magazine Profi este unul dintre cei mai mari retaileri pe plan local. Cu toate acestea, magazinele au fost scoase la licitație. Anunțul vine din partea companiei care deține rețeaua de supermarketuri.

Cu peste 1.600 de magazine la nivel național, Profi Rom Food, retailerul controlat de fondul de investiții polonez Mid Europa Partners, este în căutarea unui cumpărător al rețelei de 16 magazine din Botoșani. Prin ieșirea din această afacere, fondul de investiții  Mid Europa Partners ar obține peste 1 miliard de euro din această vânzare. Dacă se va ajunge la o înțelegere, actualele magazine Profi ar putea fi preluate de companiile care dețin Auchan, Mega Image sau Carrefour, potrivit ZF.

Ce se va întâmpla cu magazinele Profi

Începând cu anul 2016, atunci când existau doar 500 de supermarketuri și magazine și până în prezent, business-ul Profi a înregistrat creșteri uriașe. Mid Europa Partners a devenit acționarul Profi în anul 2016, atunci când a oferit suma de 530 de milioane de euro pentru cele 500 de magazine existente.

Citește și: CE SE ASCUNDE, DE FAPT, ÎN SPATELE PRODUSELOR BIO DE LA CARREFOUR. RETAILERUL FRANCEZ ESTE UNUL DINTRE JUCĂTORII IMPORTANȚI DIN PIAȚĂ ÎN DOMENIU

În anul 2022, Profi a trecut toate magazinele din România sub administrarea unor antreprenori locali. Gaetan Pacton a fost cel care a devenit noul CEO al companiei și urmărește ca, în viitor, toate magazinele profi să fie administrate de acești parteneri locali și propulsarea retailerului pe primul loc în ceea ce privește nivelul cifrei de afaceri.

„Avem dificultăți cu trainingul oamenilor având în vedere numărul foarte mare de magazine. Ce ne ajută foarte mult este modul de operare pe care l-am ales acum câțiva ani- acela de a lucra cu antreprenori locali, foști manageri de magazin și administrau 1-4 magazine Profi sau erau manageri de magazine concurente. Ei își angajează proprii oameni și sunt mult mai eficienți, mult mai motivați. Operează afacerea ca fiind a lor, pentru că participă la EBITDA. O parte din EBITDA Profi se duce direct în buzunarele lor. Standardele acestor oameni fac magazinele lor cu 1,5% mai profitabile decât celelalte. O să facem ca toate magazinele să fie administrate de parteneri. Acum sunt aproape 800 de magazine așa, dar în viitor toate magazinele Profi-poate lăsăm unul la sediul central sau unele magazine pilot- vor fi administrate de parteneri.

Îi trainuim, îi ajutăm să creeze un business, să conducă aceste afaceri, să plătească taxe, creăm birouri dedicate pentru a susține antreprenorii locali care lucrează cu oameni din zona lor și servesc oameni din zona lor și care își angajează familia și prietenii. Construim aceste parteneriate cu antreprenorii locali. Magazinele vor fi în continuare ale noastre, stocurile vor fi în continuare ale noastre, regulile sunt ale noastre, dar ei se ocupă de angajarea oamenilor, ei își servesc proprii clienți”, a explicat Pawel Musial, decizia de business, potrivit Profi.ro