Dosar panouri fotovoltaice. Lista completă de documente de care ai nevoie pentru a primi bani de la stat în programul „Casa Verde”

Publicat: 03/06/2022 | 20:37
Panouri fotovoltaice Sursă foto: Pixabay

Regulile obținerii banilor de la stat pentru instalarea de panouri fotovoltaice s-au modificat. Află care sunt documentele de care ai nevoie acum pentru a primi bani de la stat în programul ”Casa Verde”, dar și care sunt noile modificări aduse.

Luni, pe 30 mai, modalitatea de înscriere în cadrul programului ”Casa Verde” a fost modificată. Acest lucru vine odată cu oficializarea unui ordin al Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP).

Modificările au fost operate în contextul problemelor apărute la aplicația de înscriere în ziua programată pentru lansarea programului (acum câteva zile), care au determinat suspendarea înscrierilor chiar în ziua lansării.

CITEȘTE ȘI: CÂT COSTĂ SĂ ÎȚI INSTALEZI PANOURI FOTOVOLTAICE DACĂ STAI LA BLOC. ÎN CÂT TIMP RECUPEREZI INVESTIȚIA

Ce presupune programul ”Casa Verde” și ce schimbări a suferit

Ordinul MMAP 2.385/2021, publicat luni în Monitorul Oficial, schimbă modalitatea de înscriere și rezervarea sumelor în cadrul programului Casa Verde Fotovoltaice. Prin prisma acestuia, persoanele fizice pot solicita bani de la stat pentru montarea de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică.

Prima schimbare făcută este următoarea: elaborarea listelor cu solicitanții eligibili se vor ocupa instalatorii validați în program. Apoi, prin acest ordin au fost modificate și regulile înscrierii în program. Mai exact, de-acum, persoana fizică depune la instalatorul validat dosarul de finanțare, ce trebuie să conțină o serie de documente (detalii, mai jos), iar instalatorul face identificarea solicitantului și analiza conformității documentelor prezentate de acesta cu condițiile impuse prin ghidul programului.

Panouri fotovoltaice Sursă foto: Pixabay

Documentele necesare pentru înscrierea în programul ”Casa Verde”

  • cererea de finanțare, în original, completată integral prin tehnoredactare;
  • actul de identitate al solicitantului, valabil la data transmiterii listei solicitanților;
  • actul de identitate al solicitantului, valabil la data transmiterii listei solicitanților;
  • actul de identitate al coproprietarului/devălmașului, valabil la data transmiterii listei solicitanților;
  • împuternicirea notarială, în situația în care cererea de finanțare este semnată de către altcineva decât solicitantul;
  • actul de identitate al persoanei împuternicite, valabil la data transmiterii listei solicitanților;
  • extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data transmiterii listei solicitanților, din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcție deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanțarea, în original (termenul a fost extins de la 30 de zile);
  • copia cărții funciare colective, din care să rezulte maximum două unități individuale trecute pe aceeași carte funciară care adunate să fie egale cu 1 (un) întreg, în cazul imobilelor-construcții, dintre care unele părți sunt comune, iar restul sunt proprietăți individuale, pentru care se întocmesc o carte funciară colectivă și câte o carte funciară individuală;
  • certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor, în termen de valabilitate la data transmiterii listei solicitanților, în original/ în copie legalizată/ emis în SPV;
  • certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială își are domiciliul, în termen de valabilitate la data transmiterii listei solicitanților, în original/ în copie legalizată/ emis și comunicat prin mijloace electronice de transmitere la distanță;
  • certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială se va implementa proiectul, în termen de valabilitate la data transmiterii listei solicitanților, în original/în copie legalizată/emis și comunicat prin mijloace electronice de transmitere la distanță, în cazul în care solicitantul are domiciliul în altă localitate decât cea în care se implementează proiectul.

VEZI ȘI: CÂT COSTĂ PANOURILE FOTOVOLTAICE PENTRU UN APARTAMENT CU 2 CAMERE. ÎN CÂT TIMP RECUPEREZI INVESTIȚIA

Andreea Bolocan
Absolventă a Universității București, Facultatea de Administrație și Afaceri, profilul Business Administration. Lucrează de 5 ani în presă. Până de curând a fost și instructor de tenis de câmp. În prezent este redactor la CANCAN.RO, ce aparține de trustul GÂNDUL MEDIA NETWORK S.R.L. ... citește mai mult