„Gheața neagră”, coșmarul șoferilor în timpul iernii. Titi Aur, sfaturi prețioase pentru cei care străbat drumurile cu gheață, zăpadă și polei

Publicat: 27/11/2023 | 14:30
Recomandările oferite de Titi Aur pentru șoferii care conduc iarna

Condițiile meteorologice extreme ar putea reprezenta reale piedici pentru conducătorii auto. De aceea, în orice moment, șoferii trebuie să respecte Codul Rutier în vigoare și să își echipeze autoturismele corespunzător. Un pericol mare pentru șoferi reprezintă „gheața neagră”. Pilotul de raliuri Titi Aur a oferit câteva explicații și recomandări. Detaliile se află mai jos, în articol.

Indiferent de natura drumului, șoferii trebuie să echipeze corespunzător vehiculele pe care le conduc. Pe timpul iernii, conducătorii auto se pot confrunta cu „gheața neagră”, care ar putea deveni un real coșmar. Având în vedere că a venit iarna, iar în multe zone ale țării s-a depus un strat consistent de zăpadă, gheață și polei, există posibilitatea să apară riscuri.

Citește și POȚI CIRCULA CU ANVELOPE DE IARNĂ ÎN TIMPUL VERII? CE SPUNE NOUL COD RUTIER, AVERTISMENT PENTRU TOȚI ȘOFERII

„Gheața neagră”, pericolul de pe șosele

Poleiul este reprezentat de gheața neagră. Astfel de condiții meteo nefavorabile cresc riscurile pe drumurile publice. Titi Aur a oferit explicații și recomandări. Aderența este foarte importantă, atunci când vine vorba despre cauciucuri.

„În principal, când vorbim despre mersul cu mașina, trebuie să știm că, iarna, chiar dacă este uscat afară, aderența este mai mică, pentru că avem asfaltul rece. Chiar dacă avem cauciucuri de iarnă, aderența tot este mai mică decât vara. Desigur, este mai bună decât dacă am avea cauciucuri de vară, iarna.

Când vorbim de carosabil ud, cu zăpadă, gheață sau polei, aderența este și mai mică. Însă mai periculos este faptul că aderența se schimbă. De exemplu, mergem pe un carosabil umed până la un anumit moment, apoi intrăm pe gheață sau pe polei (gheața neagră) pentru că, din diferite motive a scăzut temperatura asflatului.

Asta se întâmplă fie că am ieșit din localitate, unde avem temperatura mai mare decât în afara localității, fie că am trecut dintr-o zonă unde a bătut soarele și asfaltul este mai cald, într-o zonă unde a fost umbră și asfaltul este mai rece, fie că am urcat pe un pod unde poate să fie polei.

Sunt multe motive pe care le putem inșira. Astfel aderența se schimbă, de la una bună, la una rea și ne poate pune în pericol. Știind unde se schimbă starea carosabilului, putem anticipa unde ar putea apărea aderența mai mică”, a explicat Titi Aur, arată realitatea.net.

Vezi și SOMAȚIE DE LA CNAIR PENTRU ROMÂNII CARE NU AU CAUCIUCURI DE IARNĂ PE MAȘINI: „AU ÎNCEPUT NINOSRILE, ECHIPAȚI-VĂ VEHICULELE”

Anvelope all season – pro sau contra?

De altfel, Titi Aur a oferit mai multe detalii despre anvelopele all season. Sunt bune de utilizat, mai ales pe timpul iernii? Unul dintre cele mai importante elemente reprezintă aderența. Pilotul de raliuri Titi Aur susține că o anvelopă all season „este un compromis” care poate fi „la un nivel suficient de aderență”. Însă, cauciucurile care au o aderență bună pe timpul iernii nu o va avea și pe timpul verii.

„Anvelopa de iarnă este mai moale pentru a avea aderență pe un sol mai rece, are niște canale, niște tăieturi lamelare fine, este mai îngustă. Anvelopa all season este un compromis care, în anumite perioade, toamna sau primăvara, poate fi la un nivel suficient de aderență, dar o anvelopă care are aderență bună iarna nu poate avea o aderență bună vara și invers”, explică Titi Aur. Citește AICI continuarea articolului.

Vezi și  AMENDĂ DE 725 DE LEI PENTRU ȘOFERII ROMÂNI CARE UITĂ SĂ SCHIMBE ACESTE ELEMENTE DE PE MAȘINĂ. SUNT MULȚI CONDUCĂTORI AUTO CARE RISCĂ

Sursă foto: colaj Pixabay