Războiul dintre Lidl și Kaufland s-a încheiat în România! Este pentru al treilea an când se întâmplă asta

Publicat: 31/05/2023 | 12:37
Kaufland și Lidl / Sursă foto: Colaj Facebook

Războiul dintre Lidl și Kaufland s-a încheiat, cel puțin în România. Este al treilea an consecutiv în care rețeaua de magazine Lidl a înregistrat o cifră de afaceri colosală, cu mult peste retailerul Kaufland.

Încă din anul 2020, Lidl s-a clasat pe primul loc în fața lanțului de magazine Kaufland. Cu o cifră de afaceri netă de peste 18,5 miliarde de lei, înregistrată anul trecut, și un profit de aproximativ 1 milard de lei, Lidl ocupă primul loc în topul retailerilor locali, cu o creștere de aproape 14% comparativ cu anul 2020, potrivit Profit.ro

Lidl rămâne lider incontestabil în fața retailerului Kaufland

Vezi și: ADEVĂRUL DESPRE PRODUSELE K-CLASSIC DE LA KAUFLAND. O CLIENTĂ A VERIFICAT TOATĂ GAMA ȘI A RĂMAS FĂRĂ REPLICĂ: „AM ÎNCEPUT SĂ MĂ UIT LA TOATE CELELALTE”

Devansarea Kaufland a avut loc încă din anul 2020. Totodată, aflat pe locul doi, în anul 2022, retailerul a adus o cifră de  afaceri de 15 milarde de lei și un profit net de aproape 900 de milioane de lei.

Cu aproximativ 12.000 de magazine și peste 200 de centre de distribuție și logistică, lanțurile de magazine Lidl se regăsesc în 30 de țări. Cu un  număr mai mic de centre, magazinele Kaufland sunt prezente doar în 8 țări din Europa, în aproximativ 1.350 de puncte.

Grupul german Schwarz, care este și proprietarul ambelor lanțuri de magazine, își propune o extindere masivă a rețelei de hipermarketuri Kaufland, în România, Republica Moldova, Albania, Muntenegru, Macedonia de Nord, Kosovo, Bosnia și Herțegovina. Costul acestui proiect de extindere este estimat la peste 600.000 de euro.

Totodată, 75.000.000 de euro se vor aloca și extinderii magazinelor Lidl în Albania, Kosovo, Macedonia de Nord, Muntenegru, Bosnia și Herțegovina.

Primul magazin Lidl a fost deschis în anul 1930, iar la vremea respectivă avea denumirea Lidl & Cie, urmând să fie schimbat în Lidl & Schwarz KG.

Între timp, Dieter Schwarz, afaceristul și proprietarul grupului Schwarz, respectiv deținătorul Lidl și Kaufland, a devenit unicul director al grupului Lidl & Schwarz KG, după moartea tatălui său. Grupul Schwarz este unul dintre cele mai mari grupuri de retail din toată Europa.

Vezi și: CE SALARIU ARE UN ÎNGRIJITOR KAUFLAND CARE ADUNĂ CĂRUCIOARELE DIN PARCĂRI. VENITUL E CU ADEVĂRAT SURPRINZĂTOR