Se introduce taxa pe haine! Măsurile luate de autorități e valabilă pentru produsele din China

Publicat: 16/03/2024 | 15:21

Prețurile hainelor fabricate în China se măresc! Îmbrăcămintea produsă în China ar putea să-și mărească prețurile drastic, în urma acțiunilor întreprinse de Franța pentru a stopa fenomenul denumit „fast fashion”.

Adunarea Națională a Franța a adoptat,  în unanimitate, măsuri menite să pună capăt acestui fenomen de vânzări online de haine ieftine, în principal din import, care ajung adesea la gunoi după unele utilizări.

Citește și: UE LE DĂ LOVITURA ROMÂNILOR CARE CUMPĂRĂ DE PE SHEIN. CE PLANURI AU OFICIALII DE LA BRUXELLES ÎN ACESTE CAZURI

Se prevede impunerea unei taxe suplimentare de 5 euro pentru fiecare articol achiziționat

Prin introducerea unei taxe de mediu pentru produsele de îmbrăcăminte fabricate în China, Franța își propune să protejeze industria sa proprie.

Acest comerț, determinat de puterea de cumpărare, a făcut ca site-uri precum Shein și Temu să aibă succes. Dar, în același timp, a slăbit multe mărci din Franța, în principal cele de lux.

Franța va deveni prima țară din lume care va legifera pentru a limita excesul modei ultrarapide, a spus joi Ministru al Mediului și Amenajării Regionale din Franța, Christophe Béchu, conform MidiLibre.fr

Decizia luată în Franța se răspândește la nivel internațional?

Prin urmare, începând din anul viitor, se va impune o suprataxă de 5 euro per articol, cu o creștere planificată până la 10 euro până în 2030.

Într-un context de scădere a puterii de cumpărare, inundarea pieței cu îmbrăcăminte ieftină și reînnoită constant a zguduit sectorul. Astfel, închiderile de magazine din Franța sunt în creștere.

Companiile în cauză ar avea obligația de a informa consumatorii cu privire la „impactul asupra mediului” al produselor lor prin mesaje informative.

În urma acestei decizii, Franța devine prima țară din lume care decide să ia măsuri împotriva  excesului de „fast fashion”.

Shein, o companie chineză, se numără printre cei mai mari retaileri de modă rapidă din lume. Firma din Asia este specializată în vânzarea online a articolelor vestimentare la prețuri mai accesibile decât concurenții săi, cum ar fi H&M și Zara. Cunoscută deja în România, platforma oferă o gamă variată de haine, accesorii, cosmetice și încălțăminte la prețuri mult mai mici.

Citește și: ACEASTĂ TÂNĂRĂ ȘI-A COMANDAT O ROCHIE DE PE UN SITE CELEBRU, DAR A AVUT PARTE DE SURPRIZA VIEȚII EI. CE SE AFLA, DE FAPT, ÎN COLET