Ți-ai pierdut buletinul și nu știi ce să faci? Iată unde trebuie să mergi prima dată

Publicat: 20/10/2022 | 22:39
Ce trebuie să știi atunci când vrei să îți schimbi actul de identitate

Pierderea buletinului este o problemă foarte mare, tocmai de aceea este important să te asiguri că actul tău de identitate este mereu în siguranță. Totuși, dacă se întâmplă ca acesta să dispară sau să fie furat, iată unde trebuie să mergi prima dată și de ce acte ai nevoie pentru a obține unul nou.

Uneori se întâmplă ca actul de identitate să dispară în cele mai nepotrivite momente, tocmai de aceea este important să știi clar ce pași ai de urmat. În cazul în care acesta a fost furat, lucrurile se complică, de aceea nu ar trebui să ignori acest lucru și să apelezi imediat la autoritățile care s-ar putea ocupa de cazul tău.

VEZI ȘI: CUM PROCEDEZI ATUNCI CÂND ÎȚI PIERZI ACTELE: TALON AUTO, BULETIN SAU PERMIS

Unde trebuie să mergi, după ce îți pierzi buletinul

Pentru a nu avea parte de probleme cu legea, imediat după ce ai descoperit că îți lipsește buletinul, trebuie să te adresezi Direcției pentru Evidența Persoanelor. Angajații de acolo te vor îndruma să completezi o declarație pe propria răspundere din care să reiasă clar faptul că nu te mai afli în posesia actului de identitate.

Imediat după ce această cerere este înregistrată, autoritățile vor anula buletinul. Următorul pas este să soliciți unul nou în primele 15 zile de la dispariția celui vechi, altfel vei avea de suportat o amendă de până la 100 de lei.

CITEȘTE ȘI: 7 PASI NECESARI INLOCUIRII ACTELOR PIERDUTE

Actele de care ai nevoie pentru a-ți putea face un buletin nou

  • cerere pentru eliberarea actului de identitate;
  • actul de identitate și cartea de alegător, după caz;
  • certificatul de naștere și certificatul de căsătorie, după caz, original și copie;
  • certificatul/hotărârea de divorț, după caz, original și copie;
  • certificatul de deces al soțului/soției decedat/decedate, în cazul soțului supraviețuitor, original și copie;
  • certificatele de naștere ale copiilor cu vârstă mai mică de 14 ani, original și copie;
  • documentul cu care se face dovadă adresei de domiciliu și, după caz, cel cu care se face dovadă adresei de reședința, original și copie;
  • dovadă eliberată de unitatea de poliție unde a fost reclamat furtul, dacă este cazul;
  • un document emis de instituții sau autorități publice – pașaport, permis de conducere, legitimație de serviciu, livret militar ori diplomă de absolvire a unei instituții de învățământ, cu fotografie de dată recentă, original și copie;
  • chitanță care dovedește plata taxei cărții de identitate.
Valentina Ene
Valentina Ene a ales să lucreze în presă din anul 2019, dar a cochetat cu lumea mondenă încă din liceu. Pasionată de showbiz, dar și de actualitate, s-a alăturat site-ului CANCAN.RO pentru a putea acoperi o paletă cât mai largă de subiecte. Valentina Ene este redactor la site-ul CANCAN.RO, ... citește mai mult