Dacă în anii ’90 era mai mult o necesitate decât o plăcere, astăzi Trabantul revine în atenția pasionaților de mașini retro și colecționarilor. Acum această mașină a devenit una de colecție și mulți sunt cei care ar scoate din buzunar bani frumoși pentru ea. Cu cât a ajuns să de vând astăzi un Trabant?
Trabantul, produs între 1957 și 1991, a devenit un simbol al unei perioade în care opțiunile șoferilor erau limitate. Fie că era vorba despre caroseria din material plastic sau motorul de mici dimensiuni, Trabantul nu a reușit să impresioneze prin performanțe. După oprirea producției, mașina a fost rapid înlocuit de modele mai moderne, însă acum este, din nou, la mare căutare.
(CITEȘTE ȘI: CÂT COSTĂ ASIGURAREA RCA ÎN 2025, DE FAPT. CE AMENZI RISCĂ CEI CARE NU AU POLIȚA RCA)
Trecerea timpului a transformat Trabantul dintr-o mașină comună într-un obiect de colecție rar și dorit. Pe grupurile de Facebook dedicate vânzării de mașini și pe alte platforme de anunțuri, modelele recondiționate ajung să fie vândute la prețuri surprinzătoare.
De exemplu, un Trabant 601 din 1990, complet recondiționat și cu acte la zi, este listat la prețul de 6.000 de euro. Însă sunt mulți care ar scoate și mai mult din buzunar pentru o astfel de mașină..
„De vânzare Trabant 601 din 1990, recondiționat, cu acte la zi! – 6.000 euro,” se menționează în anunțul de vânzare.
Postarea a generat numeroase reacții. În timp ce unii români sunt dispuși să plătească chiar mai mult, considerând că raritatea și valoarea sentimentală justifică prețul, alții privesc cu scepticism aceste sume.
„Face și 10.000 de euro din partea mea. Munca nu e plătită în România! Tatăl meu a avut trei bucăți de Wartburg 353,” a comentat un utilizator entuziasmat.
Pe de altă parte, sunt și voci critice care își amintesc cu dispreț de această mașină și care nu înțeleg de ce cineva ar mai da bani pentru un astfel de model.
„Atât au putut să producă comuniștii germani în timp ce frații lor din Germania Federală produceau BMW, Mercedes, Porsche… Trabantul era un avorton, nu mașină!; Era rușinea industriei auto. Mașina săracului. Motor de motocicletă. Era mai lung fumul la tobă decât mașina”, au fost de părere alții.
(VEZI ȘI: PROGRAMUL RABLA 2025, SCHIMBĂRI MAJORE! MINISTRUL MEDIULUI A FĂCUT ANUNȚUL ÎN URMĂ CU PUȚIN TIMP)