Cum procedezi atunci când îți pierzi actele: talon auto, buletin sau permis

Publicat: 24/05/2020 | 12:17
Ce trebuie să știi atunci când vrei să îți schimbi actul de identitate

Nu sunt rare cazurile în care, din neatenție, oamenii își pierd portofelul și, de regulă, cei mai mulți dintre ei păstrează în interior și acte precum talonul auto, cartea de identitate sau permisul de conducere.

În astfel de condiții, sunt necesare alte formalități pentru a fi emise documentele respective, cu atât mai mult cu cât acestea sunt absolut necesare. (CITEȘTE ȘI: ÎNCĂ UN FOCAR DE CORONAVIRUS ÎN ROMÂNIA. ZECI DE CADRE MEDICALE AU FOST CONFIRMATE CU COVID-19)

Cum procedezi dacă ți-ai pierdut talonul

În cazul în care se pierde acest act, iată care sunt paşii pe care trebuie să-i faci pentru a-l recupera. Pentru eliberarea unui nou certificat de înmatriculare/talon auto, solicitanţii trebuie să se adreseze unui serviciu public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor.

 

Actele necesare

  • Cerere pentru eliberarea unui duplicat al certificatului de înmatriculare în caz de furt / pierdere
  • Declaraţia solicitantului din care să rezulte furtul / pierderea documentului sau modul de deteriorare
  • Cartea de identitate a vehiculului original şi copie
  • Actul de identitate al solicitantului, în original şi copie
  • Dovada achitării taxei certificatului de înmatriculare – 37 lei se achită la CEC
  • În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie (de exemplu certificat înregistrare la Registrul Comerţului), precum si împuternicirea reprezentatului legal al acestora.
  • Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul
  • Certificatul de înmatriculare deteriorat (dacă solicitarea se face din cauza deteriorării certificatului), informează promotor.ro. (VEZI ȘI AICI: SE ANULEAZĂ ASIA EXPRESS? LOVITURĂ TERIBILĂ PENTRU GINA PISTOL ŞI ANTENA 1)

Cum procedezi dacă ți-ai pierdut cartea de identitate

Atunci când ai pierdut buletinul/cartea de identitate este foarte important să te prezinți la Direcția pentru Evidența Persoanelor în termen de 24 de ore pentru a anunța pierderea și pentru a completa o declarație pe propria răspundere că nu mai ai actul de identitate.

Acte necesare

  • cererea pentru eliberarea actului de identitate;
  • actul de identitate și cartea de alegător, dacă este cazul;
  • certificatul de naștere și certificatul de căsătorie, după caz, original și copie;
  • certificatul/hotărârea de divorț, după caz, original și copie;
  • certificatul de deces al soțului/soției decedat/decedate, în cazul soțului supraviețuitor, original și copie;
  • certificatele de naștere ale copiilor cu vârstă mai mică de 14 ani, original și copie;
  • documentul cu care se face dovadă adresei de domiciliu și, după caz, cel cu care se face dovadă adresei de reședința, original și copie;
  • dovadă eliberată de unitatea de poliție unde a fost reclamat furtul, dacă este cazul;
  • un document emis de instituții sau autorități publice – pașaport, permis de conducere, legitimație de serviciu, livret militar ori diplomă de absolvire a unei instituții de învățământ, cu fotografie de dată recentă, original și copie;
  • chitanță pentru plata cărții de identitate.

Conform prevederilor legale, termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea unui nou buletin este de până la 30 de zile de la data înregistrării cererii la serviciul public comunitar de evidența a persoanelor. În situații deosebite, termenul poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful serviciului public comunitar de evidența a persoanelor. Totuși, termenul efectiv este mult mai mic de obicei. (CITEȘTE ȘI: FOCAR DE CORONAVIRUS ÎN DOUĂ SATE DIN GALAȚI. UN OM A MURIT, PESTE 40 DE PERSOANE SUNT INFECTATE)

Termenul de eliberare în regim de urgență este de 24 de ore de la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de Identitate, cu condiția că bază de date Informatizată să funcționeze sau aplicația să permită eliberarea în regim de urgență-contravaloarea taxei speciale de urgență 20 Lei, achitată la ridicarea actului de identitate.

Cum procedezi dacă ți-aI pierdut permisul de conducere

Dacă ți-ai pierdut permisul de conducere, trebuie să mergi la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculări Vehicule pe raza căruia domiciliezi.

Acte necesare

  • declaraţie pe propria răspundere că permisul de conducere este pierdut sau furat
  • fişa deţinătorului permisului de conducere
  • fişa medicală tip din care să rezulte că sunteţi apt pentru a conduce autovehicule. Acest document este necesar numai dacă permisul de conducere pe care l-aţi pierdut sau vi s-a furat era expirat
  • taxă reprezentând contravaloarea permisului de conducere plătită la C.E.C. sau B.C.R.
  • act de identitate original şi copie xerox. (VEZI ȘI AICI: ȚARA CARE AR PUTEA SĂ ÎNCEAPĂ TESTAREA PENTRU COVID-19 PENTRU ÎNTREAGA SA POPULAŢIE ADULTĂ)