Modul fabulos cum a sărbătorit bossul emag.ro + Fashion Days o încasare de 110 milioane €!

Publicat: 19/11/2018 | 23:21

Iulian Stanciu ar putea, cu multă uşurinţă, să primească un premiu pentru discreţie, fiind un miliardar fără foarte multe pretenţii.  A demonstrat acest lucru, încă o dată, dacă mai era nevoie, a doua zi după ce a dat lovitura anului în țara noastră, de Black Friday. Este de-a dreptul fabulos cum a sărbătorit bossul emag.ro și Fashion Days o încasare de 110 milioane de euro. CANCAN.RO, site-ul nr. 1 din România, vă prezintă imagini super-exclusive.

“Juli“, așa cum este cunoscut printre prieteni, preferă să ia prânzul cu oamenii de rând, într-un local aflat la aproximativ 300 metri de biroul de unde gestionează zilnic afaceri care depășesc un miliard de euro: este CEO eMag (la care deţine și 24% dintre acțiuni), proprietar al ”Flanco” (cunoscutul retailer de electrocasnice), dar şi al companiei Network One Distribution (NOD), o adevărată ”uzină” de branduri, care se comercializează azi în întreaga lume.

În plus, e acţionar şi la faimoasa Berărie H, la ”magazinul” de fashion online Fashion Days, dar și la firma care fabrică celebrele biciclete Pegas.

(VEZI ȘI: BOSSUL EMAG A LĂSAT „ÎMPINGE TAVA“ ŞI A SCOS O BLONDĂ LA PRÂNZ LA CEL MAI SCUMP RESTAURANT!)

Și-a potolit foamea cu 18 lei!

De Black Friday, Iulian Stanciu a dat un “tun” de aproape 110 milioane de euro, ca urmare a produselor comandate pe eMag și Fashion Days. La doar câteva ore după lovitură, CANCAN.RO, site-ul nr. 1 din România, l-a întâlnit pe “Juli” în zona Pipera din Capitală, acolo, unde, de altfel, are și biroul. Însoțit de un coleg, miliardarul s-a dus glonț către un “Împinge tava“ pentru a-și potoli foamea.

S-a așezat cuminte la coadă, a “cercetat” oferta, după care și-a comandat de mâncare. A optat pentru o porție de cartofi prăjiți cu o garnitură de orez. În meniu a fost inclusă și o sticlă de apă plată, la 500 mililitri. “Festinul” l-a costat pe Iulian Stanciu 18 lei, bani achitați cu cardul! Deși de “Vinerea Neagră” a încasat o avere, bossul eMag și-a plătit singur consumația, lăsându-l pe colegul care l-a însoțit să-i urmeze exemplul. Lucru care s-a și întâmplat.  

Iulian Stanciu a „studiat” cu atenție meniul

Au stat la „Împinge tava” în jur de 40 de minute

Apoi au ocupat împreună o masă. Până să înceapă să mănânce, Iulian Stanciu a renunțat, pentru o clipă, la geaca Moncler de aproape 1.000 de euro (singurul obiect vestimentar care-i trădează bunăstarea), pe care a așezat-o pe spătarul unui scaun. Au schimbat câteva cuvinte, apoi miliardarul a terminat de mâncat. Totul a durat în jur de 40 de minute.

Miliardarul s-a ridicat de la masă şi s-a întors la birou. Îmbrăcat „office”, a făcut pe jos cei aproape 300 de metri care despărţeau ”Împinge tava” de companie.

Bossul eMag ia prânzul alături de un coleg, la un „Împinge tava” din Pipera

(CITEȘTE ȘI: CANCAN.RO L-A FILMAT PE GENIUL DIN UMBRA COLOSULUI EMAG-FLANCO-FASHION DAYS)

În acest mod a ales să sărbătorească Iulian Stanciu încasarea a 100.000.000 € doar cu eMag-ul, plus alte 10.000.000 € cu Fashion Days. În total 110.000.000 €! Cu o masă discretă la un ”Împinge tava”, din Pipera. Nu mai punem la socoteală că la Flanco nu a fost făcută, încă, o estimare. Black Friday continuă la cunoscutul retailer de electrocasnice, deci “tunul” final care va fi dat de discretul afacerist va fi mult mai mare!

Nimic din această ”întâlnire” dintre creierul eMag şi fotoreporterii CANCAN.RO, site-ul nr. 1, n-ar fi zis că Iulian Stanciu (poreclit ”Juli” între prieteni) este miliardarul care ne vinde zilnic câte ceva, nouă, românilor!

Comenzi de aproape 100 milioane de euro doar la eMag!

Valoarea totală a comenzilor înregistrate de Black Friday de cel mai mare retailer online din România, eMag, s-a apropiat de 460 de milioane de lei (98,6 milioane de euro), peste estimările de 440 milioane de lei (94,3 milioane de euro), în condiţiile în care au fost vândute peste 52.000 de televizoare, potrivit datelor afişate de retailer.

Retailerul a înregistrat, de Black Friday, peste 1,28 milioane de produse comandate. Au fost vândute peste 52.000 de televizoare, peste 155.000 de produse pentru casă şi îngrijirea casei şi peste 113.000 de electrocasnice mici. La capitolul produse speciale, au fost vândute 139 de automobile, 218 ceasuri şi bijuterii, 5,8 kilograme de aur şi pachete turistice incluzând 2.436 de nopţi de cazare.

(NU RATA: EL E CEL MAI NOU MULTIMILIONAR AL ROMANIEI! A DAT UN “MEGA-TUN” DE 550 MIL. $)

Numărul total de vizite efectuate de clienţi pe site a fost de aproape 9,6 milioane, iar numărul de clienţi noi pe site a fost de peste 55.000. Peste 70% dintre clienţi au optat pentru livrare prin curier, 15,56% au preferat să ridice marfa din showroom, iar aproape 14% au ales livrarea la oficiile Poştei Române. Cea mai valoroasă comandă, de 146.760 lei, a fost din Bucureşti.  

Cum a făcut primii banii

În urmă cu mai multe luni, afaceristul al cărui nume e sinonim cu eMag sau Flanco şi-a amintit cum a făcut primii bani la 13 ani. Era un elev din Ploieşti şi avea cunoştinţe elementare de programare: ”Prin ’89-’90 erau jocuri de calculator pe casetă. Tata avea şi magnetofon şi casetofon. I-am luat benzile cu ABBA şi Boney M şi am tras jocuri peste. Pe fratele meu mai mic l-am rugat să mă ajute. Eu vindeam, mergeam pe la şcoală unde erau copii cu părinţi mai înstăriţi. Aveam un catalog cu jocuri şi le propunem casete personalizate, cu ce jocuri îşi doreau.

Dacă mă bătea tata la cap să mai fac nişte lecţii, îi spuneam am treabă, trebuie să mă joc ca să ştiu cum să prezint produsul clientului. Fratele meu era omul de operaţiuni, iar eu eram sales şi marketing. Şi mă ocupam de finanţe. Banii erau la mine… Cred că asta era prin ‘89-‘90. În 1990, când a apărut Clubul de Calculatoare la Liceul de Informatică din Bucureşti, veneam sâmbăta singur cu trenul din Ploieşti. Mai schimbam jocuri, mai găseam clienţi”.

(VEZI AICI: UN ROMÂN ESTE ”REGELE LUXULUI” ÎN AMERICA!)

Lecţii de reuşită în afaceri

Atunci, Iulian Stanciu a avut practic prima lui experienţă în vânzări: ”Eu sunt un introvertit. Din ambiţie, însă, am exersat până am reuşit să-mi dezvolt competenţa de vânzare. Când am început primul business adevărat cu vânzarea de calculatoare, stăteam fără probleme faţă în faţă cu clientul şi eram capabil să-i aflu şi să-i înţeleg nevoile. Sau chiar să-i creez eu nevoi. Îi convingeam să mai cumpere şi o imprimantă pe lângă calculator. Habar nu aveam atunci, dar făceam cross-selling. Am învăţat disciplina banilor. Când am făcut firma, am avut un contabil care mi-a spus de la bun început: Banii firmei sunt banii firmei, banii tăi sunt banii tăi.

Eram foarte bun la cash flow. Din păcate, în România nu se prea pune accent pe asta. Nu profitul negativ te omoară, ci lipsa banilor în bancă. Poţi să ai un business foarte frumos gândit, dar care e greşit din punct de vedere cash flow. Pe mine această disciplină m-a ajutat în 2009, când a venit criza. Am calculat foarte bine lucrurile şi, în primele momente, când piaţa de IT a picat cu 50-60%, am ieşit la atac. Erau mulţi antreprenori cu bani băgaţi în stocuri, în creanţe neîncasate, au fost praf aceia… Au picat multe firme”

Iulian Stanciu, ”Regele brandurilor”

În vârtejul crizei, Iulian Stanciu a fondat NOD, o companie care a crescut fantastic şi care în prezent este evaluată la 200.000.000 de euro. Ea aşa-zisă ”uzină de branduri”, o afacere de suflet a miliardarului: ”Suntem (n.r. – Network One Distribution) buni în a construi reţele de furnizori şi suntem buni în relaţia cu fabricile pentru că, de fapt, cu asta am început eu. Nu mă băga nimeni în seamă acum 18 ani, niciun brand important, şi a trebuit să o iau la picior şi să vorbesc cu toţi chinezii şi să construiesc brandurile mele. (…) Pe de altă parte, am văzut o ameninţare, pentru că pe zona de IT produsele devin bunuri comune.

Acum 15 ani le luai din magazine specializate, acum le cumperi de la supermarket, ca pe zahăr. Preţurile se prăbuşesc. Am înţeles că partea de distribuţie va fi foarte presată, şi de producători şi de retaileri, şi te va lăsa cu o margine de profit foarte mică. Ne-am uitat la nivel global şi am văzut că lucrurile se duc către margine de 1%. Şi am spus «Hai să facem mai mult, hai să creăm alte produse, ale noastre». Dincolo de monitoare, mouse, cabluri, tastaturi (…) NOD e un business făcut de mine, de la zero, şi aşa l-am construit”. Azi, NOD produce de la biberoanele U-Grow, jucării sau scule electrice la tigăi şi aparate electrocanice Heinner. Şi nu se vând doar în magazinele din România, ci în reţelele dintr-o sumedenie de ţări.

(VEZI ȘI: VIAȚĂ DE MILIONAR CU DOUĂ AVIOANE)

Cine deţine informaţii despre acest subiect este rugat să ne scrie la pont@cancan.ro sau pe Whatsapp la 0741 CANCAN (226.226)

This browser does not support the video element.

Răzvan Scarlat
Răzvan Scarlat este redactor la site-ul CANCAN.RO, care face parte din Grupul de Presă GÂNDUL. A avut prima tangență cu presa la vârsta de 23 de ani, când a început să scrie pentru fanatik.ro. Apoi a semnat articole pentru GOOOLSPORT și ZIUANEWS.RO. ... citește mai mult