Vești bune pentru locuitorii Capitalei. S-a dat drumul la circulație pe Podul Ciurel

Publicat: 19/09/2020 | 11:47
Vești bune pentru locuitorii Capitalei. S-a dat drumul la circulație pe Podul Ciurel

Gabriela Firea, primarul general al Capitalei, a anunțat, sâmbătă, că podul Ciurel a fost deschis circulaţiei după foarte mulți ani în care bucureștenii s-au luptat cu traficul îngrozitor din zonă.

Totodată, Gabriela Firea a susţinut că finalizarea proiectului a fost întârziată de „interese meschine”.  „Începând din această dimineaţă, bucureştenii pot circula pe Ciurel (1 pod hobanat peste Dâmboviţa, 3 pasaje supraterane şi 9 bretele rutiere) care simplifică foarte mult legătura dintre cele două artere – Şoseaua Virtuţii şi Splaiul Independenţei.

În etapa a doua a investitiei, pentru care sunt aprobate atât proiectul tehnic, cât şi culoarul de exproprieri, se construieşte drumul expres între Nod Virtuţii şi Autostrada A1”,  a scris pe Facebook Gabriela Firea.

Citește și: Nicușor Dan, provocare neobișnuită pentru Gabriela Firea

De ce a durat finalizarea așa mult

„Din păcate, timp de zece ani această investiţie a stagnat din cauza intereselor meschine, dovedite ulterior şi nelegitime în instanţă, ale unor ONG-işti care acum au tupeul să aspire la funcţiile de primar, al sectorului 6, respectiv al Capitalei”, a afirmat primarul Capitalei.

Edilul este de părere că „proiectul, început acum 14 ani, a stat aproape 10 ani în tribunale, o pierdere pentru bucureşteni care se traduce financiar în 10 milioane de euro plătiţi în plus. 90% dintre lucrări au fost realizate în aceşti 4 ani de mandat”.

Nu rata: PMB anunță că are conturile blocate. Gabriela Firea: „Proiecte de importantă majoră pentru București sunt puse în pericol”

Gabriela Firea prezenta şi câteva date tehnice ale proiectului: 

Nod Virtuţii:
Lungime totală – aproximativ 1 kilometru (de trei ori cat Podul Basarab)
Lungime pod hobanat – circa 235 de metri
Înălţime pilon central – 68,2 metri
Număr de structuri – 12 pasaje rutiere şi un pod hobanat
Număr de hobane – 24 perechi de hobane
Pentru realizarea proiectului au fost folosite:
– 66.000 metri cubi de pământ pentru terasamente
– 20.000 metri cubi de balast stabilizat
– 11.000 tone de asfalt
– 40.000 metri cubi de beton
– 5.150 tone tablier şi armătură metalică
– 310 tone oţel pentru hobane
– 13 kilometri de bordură
– 7.5 kilometri de parapete