Acasă » Știri » Știri externe » Particula enigmatică a ajuns pe Pământ din afara galaxiei noastre. Cercetătorii adună informații vitale despre razele cosmice

De: Cristina Cruceru 29/11/2023 | 10:35
„Particula Amaterasu” a ajuns pe Pământ din afara galaxiei noastre

Oamenii de știință din străinătate au început să facă investigații amănunțite despre o particulă enigmatică, ce ar fi ajuns pe Pământ din afara galaxiei noastre. Acum, cercetătorii din domeniul spațial au de gând să înțeleagă originile așa ziselor „raze cosmice”. Ar fi vorba despre o particulă subatomică, invizibilă, dar echivalentă cu aruncarea unei cărămizi dacă ar fi să discutăm, despre „puterea ei”. Aceasta ar fi extrem de rară, ar avea foarte mare energie și se crede că ar fi călătorit spre Pământ de dincolo de galaxia Calea Lactee.

„Amaterasu” este numele particulei care a dat bătăi de cap multor cercetători străini. Aceasta ar fi călătorit multă vreme în galaxia noastră, a trecut de Calea Lactee și a ajuns pe Pământ, în Utah, unde s-ar afla de doi ani, spun oamenii de știință străini, potrivit CNN. Cercetătorii din domeniul spațial fac tot posibilul să afle originea acestei „raze cosmice”. Este invizibilă, deci nu se poate vedea cu ochiul liber, dar are o foarte mare energie. „Puterea” ei este echivalentă cu aruncarea unei cărămizi, se arată în lucrările de știință ale unor cercetători.

Ce arată studiile cercetătorilor din străinătate

Aceasta rivalizează cu cea mai energetică rază cosmică observată vreodată, particula „Oh-My-God”, detectată în 1991, potrivit studiului. Razele cosmice sunt particule încărcate care călătoresc prin spațiu și ajung constant pe Pământ. Cele de joasă energie pot emana de la Soare, dar cele de energie extrem de mare sunt excepționale. Se crede că acestea călătoresc spre Pământ din alte galaxii și surse extragalactice, mai scrie presa străină.

Ce este „Particula Amaterasu”

CITEȘTE ȘI: DESCOPERIRE UNICĂ ÎN ISTORIA OMENIRII. A FOST GĂSIT UN NOU CONTINENT, DISPĂRUT ÎN URMĂ CU 155 DE MILIOANE DE ANI

„Dacă întinzi mâna, o (rază cosmică) trece prin palma ta în fiecare secundă, dar acestea sunt lucruri cu energie foarte scăzută. Când ajungi la aceste (raze cosmice) cu adevărat de mare energie, este vorba mai degrabă de una pe kilometru pătrat pe secol. Nu trece niciodată prin mâna ta”, a explicat coautorul studiului, John Matthews, profesor de cercetare la Universitatea din Utah.

CITEȘTE ȘI: DESCOPERIREA ISTORICĂ ȘI IREALĂ CARE SCHIMBĂ TOT CE ȘTIAM DESPRE ROMÂNIA. CE AU GĂSIT MUNCITORII CARE LUCRAU PE ȘANTIERUL DRUMULUI EXPRES TURENI – AUTOSTRADA TRANSILVANIA

Nici după ani întregi de cercetare, originea acestor particule de înaltă energie nu este clară. Există zvonuri referitoare la faptul că aceste raze cosmice sunt în strânsă legătură cu cele mai energetice fenomene din univers, precum găurile negre, exploziile de raze gamma și nucleele galactice active. Cele mai mari de până acum, descoperite de oamenii de știință, par să provină din goluri sau din spațiul gol – unde nu au avut loc evenimente celeste violente.

Cristina Cruceru este redactor la CANCAN.RO, site care face parte din Grupul de Presă GÂNDUL. A absolvit Facultatea de Litere din Craiova, specializarea Jurnalism, apoi masterul „Jurnalism Tematic” din cadrul Facultății de Jurnalism și Științele citeste mai mult
Erau 150! DESCOPERIRE tulburătoare făcută în nasul unui bărbat
FOTO. Cât de frumoasă e fiica lui Ion Țiriac! Moștenitoarea imperiului l-a impresionat cu apariția ei și pe fratele Ion Alexandru
Dan Negru, o nouă remarcă dură: „Caterinca e noul brand”! Ce l-a supărat acum pe prezentator
Noua DACIA SPRING este o revoluție! Design, dotări și mai multă siguranță ca oricând - GALERIE FOTO
Au încins imaginaţia bărbaţilor cu gesturi obraznice. Limbuţele la control!
Cum se vor calcula pensiile în funcție de noua lege. Puncte bonus pentru anii de vechime, orele suplimentare sau prime
HĂRȚI - A doua invazie a Ucrainei: Rușii au masat peste 260.000 de militari pentru a sparge frontul
Un bărbat a murit după ce a fost mușcat de un monstru Gila, animalul lui de companie
Un bărbat a murit după ce a fost mușcat de un monstru Gila, animalul lui...
BANCUL ZILEI. Rămas văduv, Bulă se recăsătorește cu sora nevestei lui decedate: Bulă, de ce ai făcut una ca asta? Mi se pare foarte...
Noutăți Parkside la Kaufland. Cât costă o bormașină cu suport?
O navă spațială CADE PE PĂMÂNT miercuri, 21 februarie 2024