UE anunță schimbări revoltătoare pentru șoferii din România! Ce se întâmplă cu acești conducători auto

Publicat: 21/09/2023 | 12:25

La nivelul Uniunii Europene se pregătește o nouă directivă privind permisul de conducere. Aceasta aduce o serie de noi reguli, destul de controversate, care ar trebui aplicate în tote țările membre, în cazul în care o să fie adoptată. Așadar, schimbări majore s-ar putea anunța și pentru șoferii români. Despre ce este vorba?

Noua directivă ar aduce schimbări importante mai ales pentru șoferii noi și cei în vârstă. De asemenea, s-ar anunța și limite de viteză pentru anumite mașini, revocarea permisului de conducere în alte state UE și multe alte noi reglementări.

Se anunță schimbări importante pentru șoferi

(CITEȘTE ȘI: OBIECTUL DIN MAȘINĂ ÎȚI ADUCE AMENDĂ DE 1000 DE LEI. ȘOFERII ROMÂNI CARE CONDUC PE TERITORIUL SPANIEI TREBUIE SĂ FIE ATENȚI)

Noi reguli pentru șoferi

Uniunea Europeană vrea să facă ajustări pentru directiva existentă privind permisul de conducere 2006/126/CE, care a fost adoptată în decembrie 2006. Inițial, adoptarea noii directive privind permisul de conducere trebuia să aibă loc în 2023, după care urma să fie implementată în legislația națională. Însă, având în vedere controversele pe care noile modificări le-au stârnit acest lucru ar putea dura mult mai mult.

Prezentăm mai jos câteva dintre pricipalele modificări care ar urma să aibă loc:

  • Limită de viteză pentru șoferii începători: se discută limitele de viteză clasificate în funcție de grupele de vârstă. Din motive de siguranță, șoferii începători ar putea fi limitați la 90 km/h.
  • Al doilea test de conducere: Un regulament privind permisul de conducere cu probă ar fi, de asemenea, o noutate. După încheierea perioadei de probă, ar trebui introdus un nou test de conducere.
  • Interdicție de conducere pe timp de noapte: Se discută încă o posibilă interdicție de conducere pe timp de noapte pentru șoferii începători, pe care statele membre UE o pot stabili, de exemplu, de la miezul nopții până la 6 a.m.
  • Permis de conducere pentru vârstnici: șoferii mai în vârstă s-ar putea confrunta cu mai multă birocrație și costuri mai mari. Potrivit proiectului, permisele de conducere ar trebui să fie valabile doar șapte ani de la 60 de ani, doar cinci ani de la 70 de ani și doar doi ani de la 80 de ani. După expirarea perioadei de valabilitate, este necesară reînnoirea permisului de conducere. Persoanele în vârstă afectate trebuie să suporte singuri costurile. Eliberarea de noi documente nu este asociată doar cu un nou test de conducere. UE intenționează să efectueze teste medicale și psihologice complete pentru a determina aptitudinea de a conduce.

De asemenea, se are în vedere și un permis de conducere suplimentar pentru SUV-uri sau vehicule grele. Asta pentru că pentru permisul auto standard ar trebui să existe o limită de greutate de 1.800 de kilograme pentru vehicul. Aceasta va fi însoțită de o limită de viteză de 110 km/h. Astfel, oricine dorește să conducă mașini mai grele trebuie să obțină propriul permis de conducere, care ar trebui să se numească „B+”.

O altă directivă privind permisul de conducere ar avea ca scop standardizarea și recunoașterea reciprocă a duratei revocării permisului de conducere. Concret, o interdicție de conducere impusă într-o țară din UE s-ar aplica și în alte țări ale Uniunii. Mai mult, se dorește și introducerea unor limite uniforme pentru consumul de alcool și droguri.

(VEZI ȘI: REGULĂ DE LA UE PENTRU TOȚI ȘOFERII ROMÂNI CARE AU CATEGORIA B. CE FEL DE VEHICULE POT CONDUCE)