Andreea Ibacka a fost la shopping in cateva magazine celebre din America si a fost surprinsa de programul de functionare al unora, care era foarte scurt in comparatie cu cele din Romania. A mai fost uimita de faptul ca un articol vestimentar are un raion intreg pus la dispozitie si il poti gasi de la 30 de firme diferite.
„N-am plecat in vacanta cu gandul sa vandalizam rafturile si nici n-am vrut sa golim cardul la cumparaturi. Dar pulsul shoppingului american merita luat. Nu-s chilipiruri si nici „minuni” pe toate drumurile, dar poti face cateva cumparaturi inspirate. La ei, shoppingul e ridicat la nivel de cult. Marketingul american functioneaza brici, iar ideile de promovare sunt dintre cele mai originale. Incepand cu vitrinele, care iti iau ochii si te invita inauntru… sa cheltui niste bani.
In Manhattan, la intersectia Seventh Avenue cu 34th Street, am dat peste Macy’s. Cu o vechime de aproape 100 de ani, vorbim despre cel mai mare magazin din lume, cu 7 etaje – fiecare dedicat altui segment de produse. La Macy’s au de toate. Noi am intrat la Macy’s in cautarea unor manusi, iar alegerea n-a fost deloc simpla – asa cum parea initial. Au un raion intreg doar cu manusi, de toate grosimile si culorile, de la cel putin 30 de firme diferite.
In Times Square n-ai cum sa nu remarci magazinul Forever 21. Au o promovare mai mult decat interactiva. Deasupra magazinului, pe fatada unui zgarie nor, au amplasat un ecran cat toate zilele unde danseaza pe rand o fata si un baiat – imaginile magazinului. Iar „dansatorul” e „prezent” chiar in mijlocul multimii de turisti de pe trotuarul de vis-a-vis. Oricine trece pe acolo e filmat si apare pe ecranul urias al magazinului. Iar partea cea mai amuzanta e ca la cateva secunde „dansatorul” introduce in scena un alt dansator de pe trotuar. Turistii parasesc cu greu zona, incercand din rasputeri sa le arate tuturor cele mai bune scheme de dans ale lor.
Ca sa va faceti o idee asupra a cati clienti atrage magazinul si cat vinde Forever 21, va spun doar ca programul de lucru este 8 a.m. – 2 a.m.!
La Apple Store tehnica depaseste imaginatia. Magazinul e in permanenta plin de oameni, iar produsele sunt disponibile oricui pentru test. Iar daca te hotarasti sa cumperi ceva, nici nu e nevoie sa stai la coada. Au multi angajati gata sa te serveasca, iar procedura e foarte simpla. Vanzatorul scaneaza produsele cu propriul iphone, iar POS-ul e incorporat in husa iphone-ului, astfel incat plata cu cardul e la fel de usoara ca plata in numerar. Iar imprimanta care listeaza bonurile porneste, bineinteles, tot la comanda iphone-ului vanzatorului.
La Abercrombie & Fitch au haine sport-casual dragute. N-o sa gasesti la ei rochite elegante sau pantofi cu toc, dar blugii, treningurile, puloverele si camasile sunt tare haioase. Tot ce-am probat la ei mi-a venit ca turnat, iar marimile coincid perfect cu descrierea in centrimetri”, sunt cateva dintre