Avionul şi limuzina lui Nicolae Ceauşescu, vândute la licitaţie. Ce sumă s-a obținut

Publicat: 28/05/2021 | 10:52

Avionul și limuzina fostului dictator Nicolae Ceaușescu au fost vândute, joi, la licitație cu 215.000 de euro. Acestea au fost scoase la vânzare în urmă cu două săptămâni.

Limuzina Paykan Hillman Hunter (1974) a fost vândută cu 95.000 de euro. Nicolae Ceauşescu a primit-o de la Mohammad Reza Pahlavi, fiul Șahului Reza Pahlavi al Persiei și ultimul monarh al Iranului. Preţul de pornire a fost de 4.000 de euro.

Limuzina poate atinge chiar și 145 de km/h şi are 54 de cai putere. Hillman este una dintre cele mai vechi mărci auto din Marea Britanie.

95 de mii de euro la 599 pentru Hillman Hunter al lui Nicolae Ceauşescu şi felicitări, adjudecat!”, s-a anunțat, joi, de la pupitrul licitaţiei.

Avionul lui Nicolae Ceaușescu a fost vândut cu 120.000 euro

Totodată, avionul prezidenţial “Super-one-eleven”, folosit pentru zborurile oficiale ale lui Nicolae Ceauşescu, a avut un preţ de pornire de 25.000 euro. Într-un final, a fost vândut cu 120.000 euro. A fost primul avion de pasageri cu reacţie produs în România.

ROMBAC 1-11 (sau Rombac One-Eleven) este primul avion de pasageri cu reacție produs în România. A fost construit la Întreprinderea de Avioane București, după licența avionului englez mediu curier BAC 1-11⁠, avion proiectat la începutul anilor ’60 și produs între anii 1963-1982 de compania British Aircraft Corporation.

Primul avion (YR-BRA) a fost terminat în luna august 1982 și a fost prezentat presei și oficialităților române la 27 august 1982. Primul zbor oficial de prezentare al acestui avion în fața conducerii statului a fost executat la 20 septembrie 1982, pe aeroportul Băneasa.

Zborul inaugural cu pasageri al avionului ROMBAC 1-11 a avut loc la 28 ianuarie 1983, pe ruta București-Timișoara, iar prima cursă externă a acestui aparat fiind efectuată la 23 martie 1983 pe ruta București-Londra.

Înainte de 1989, Întreprinderea de Avioane București, actuala Romaero Băneasa, a construit 9 aparate de acest tip, fiind singurul avion comercial cu reacție din Europa comunistă, cu excepția URSS.

Acest Rombac, YR-BRE, a fost avion prezidențial între 1986 și 1989”, se arata pe site-ul casei de licitații Artmark.

Răzvan Scarlat
Răzvan Scarlat este redactor la site-ul CANCAN.RO, care face parte din Grupul de Presă GÂNDUL. A avut prima tangență cu presa la vârsta de 23 de ani, când a început să scrie pentru fanatik.ro. Apoi a semnat articole pentru GOOOLSPORT și ZIUANEWS.RO. ... citește mai mult