Care sunt înlocuitorii sănătoşi pentru făina de grâu

Publicat: 01/12/2017 | 19:41

Eşti alergic la gluten? Vrei să slăbeşti? Dar nu vrei să renunţi la preparatele care includ făina de grâu... Există variante, înlocuitori!

Făina de hriscă

Făina de orez brun

Făina de ovăz

Făina de năut

Făina de quinoa

Făina de sorg

Dar există, însă, şi înlocuitori de făină care nu este de origine cereală.

Făina de cocos

Faina de migdale

Făina de banane verzi

Alegerea unei făini sănătoase, organice, are o mulţime de beneficii pentru sănătatea ta, însă poţi face mai mult decât atât.

Pentru a avea o dietă echilibrată, poţi face anumite schimbări la modul în care găteşti, înlocuind şi alte alimente cu alternative mai sănătoase.

Iată ce ingrediente ar trebui să eviţi, dar şi cu ce le poţi înlocui!

Renunţă la zahăr

Zahărul alb rafinat nu are calităţi nutriţionale, aşa că îl poţi înlocui cu alternative dulci, dar şi valoroase din punct de vedere nutriţional. Bananele pasate, curmalele pasate ori siropul de arţar nu numai că îţi îndulcesc preparatele, însă vin la pachet cu o serie de vitamine şi minerale. Şi extractul de stevie poate înlocui fără probleme zahărul.

Renunţă la lapte

Dacă suferi de intoleranţă la lactoză, poţi înlocui laptele cu variante vegetale precum laptele de migdale, laptele de orez sau laptele de cocos. De asemenea, dacă ai probleme de natură hormonală, ar fi bine să înlocuieşti laptele de origine animală cu o variantă vegetală.

Renunţă la unt

Dacă pregăteşti o prăjitură sau un preparat pentru care e necesar să foloseşti o cantitate mare de unt, înlocuieste untul cu avocado. O cana de avocado bine copt si pasat este echivalentul unei cani de unt.

Renunţă la uleiul de floarea soarelui

Uleiul de floarea soarelui poate fi inlocuit cu succes cu variante mult mai sănătoase. Uleiul de cocos sau uleiul de măsline sunt alternative mai sănătoase, însă dacă nu vrei să foloseşti ulei deloc, îl poţi înlocui cu sos de mere. Prepară sosul de mere cu ajutorul blenderului şi foloseşte-l pe post de ulei.

Renunţă la fructele din compot

Dacă pregăteşti o prăjitură cu fructe, alege întotdeauna fructe proaspete, nu din conservă. Fructele din compot au zahăr adăugat aşa că nu sunt recomandate de către nutriţionişti. Totodată, pentru a te bucura de savoarea fructului, alege întotdeauna fructe de sezon.

Sursa: doc.ro

Citește și...